<p>Hoi!</p><p>Ik heb even advies nodig van andere die er blanco in mijn verhaal staan.</p><p>Mijn zoon van 4 heeft vandaag een andere jongen gebeten op school. Verschrikkelijk vind ik het maar goed, bij het ophalen moest ik naar de directrice. </p><p>Daar zat mijn zoon lijkbleek aan een tafel met blokjes. Ik kwam binnen en wou niet zoveel aandacht aan hem besteden want ik had al begrepen dat hij fysiek was geweest.</p><p>Eenmaal aan tafel geschoven kwam ze met dat mijn zoon moeite heeft met regels. Dat is niet helemaal waar hij kan regels prima handhaven hij heeft alleen ook wel een hele sterke eigen wil. Dat leid dan soms tot een botsing inderdaad met wat op dat moment moet gedaan worden en wat hij wil. </p><p>Ze vertelde dat hij een andere jongen had gebeten. Nou bijt hij niet zomaar dat heb ik ook kenbaar gemaakt. Ik heb aangegeven dat het een reactie geweest moest zijn en dat hij eerder op die dag ook een aanvaring had met een jongen. Later in het gesprek bleek het dezelfde jongen te zijn. Hij had mijn zoon geslagen in de ochtend en mijn zoon sloeg terug. De juf zag alleen dat mijn zoon terug sloeg en gaf hem dus straf.</p><p>Tussen de middag thuis was hij zomaar aan het huilen en heb geprobeerd verhaal te halen. Ik kwam uit op het feit dat hij straf kreeg terwijl beide fout zaten.</p><p>Dit gebeurt hem heel vaak waardoor hij iedere keer op de straf hoek belandt. Dat andere kindjes hem uitlokken of pesten of dingen afpakken en hij reageert daar heel snel en impulsief op. Wat ik wil weten van andere ouders wat jullie hier dan mee doen in zo een geval. Spreken jullie hier de juf/ meester op aan. Want ik ben van mening dat beide gewoon dan straf moeten krijgen.</p><p>Terug naar de directrice dit is de 2e keer in 2 maanden tijd dat hij door dezelfde juf weggestuurd wordt. Ik wil weten of ik het terecht overdreven vind voor een kind van 4 of dat het gewoon een beleid/ protocol is?</p><p>Hij is er trouwens erg van geschrokken van haar want ze heeft hem flink de oren gewassen, onderweg naar huis was hij gewoon lijkbleek en zei geen woord... hij heeft zelfs in zijn broek geplast.</p><p>Daarnaast gaf ze aan vaker klachten te hebben over hem dat hij fysiek is. Ik vind dat slaan niet oke is... maar ik weet ook dat hij ook dagelijks wel geslagen wordt. Ik maak daar alleen geen ophef over. Vind wel zo vervelend iedere keer dat wij op het matje geroepen worden. Want ze vind zijn gedrag oversteigen tegenover andere kindjes.</p><p>#radeloos</p>