<p>Mijn zoon van net 4 luistert echt werkelijk nooit.</p><p>Het begint in de ochtend niet wilen aankleden, wassen tandenpoetsen, schoenen niet aan en noem maar op. Waar hij dwars kan zitten doet hij dat.</p><p>Hij zit nu sinds 2 weken in groep 1 en ik zie dat hij het gedrag ook naar school meeneemt. De juf wijst aan waar er mee gespeeld mag worden en hij pakt iedere keer eigenwijs spullen uit de kast wat dus niet mag. Gister was het goed mis, ze gingen buiten spelen en hij sloeg andere kindjes en kreeg dus straf en moest binnen gaan zitten. Logisch natuurlijk!</p><p>Maar vervelend als de juf dan naar je toe komt en aangeeft dat als hij zijn zin niet krijgt dat hij dan ontzettend dwars kan zitten. Als hij speelt met wat hij wel leuk vind dan hoor je hem niet en kan je hem zo missen.</p><p>Ik heb hem thuis zijn favoriete speeltje afgenomen als straf dat hij mij vandaag moet laten zien dat hij zich wel kan gedragen op school. Als dat hem lukt dan krijgt hij hem terug als beloning. </p><p>Hoe gaan jullie hiermee om? Ben ik dan te streng voor hem is het een fase? (Aub laat het fase zijn) Hoe gaan jullie om met dat dwarszittende gedrag? Ik verlies soms zo mijn geduld met hem het is werkelijk van 7 uur in de ochtend tot 7 uur in de avond en als hij naar bed gaat ben ik al mijn energie gewoon kwijt.</p><p>P.s hij praat ook nog niet zo lang.. hij kon pas een beetje praten rond 3.6 jr. Wij hebben het idee dat bepaalde gedragingen ook komen door zijn taalachterstand.</p><p> </p><p> </p>