mijn zoon wil geen olvaritpotjes met stukjes eten!

Hallo moeders,

Mijn zoontje is bijna 9 maanden en nu zit ik met het volgende. Ik geef hem altijd een potje Olvarit voor het avondeten en hoewel hij er allang aan toe is qua leeftijd krijg ik hem met geen mogelijkheid een potje van 8 maanden toe. Hij filtert keurig alle stukjes eruit!
Ik heb ook al geprobeerd om hem met de pot mee te laten eten en dat te pureren maar ook daar wil hij niet aan. Hij heeft nog geen tanden, ik weet niet of dat  er iets mee te maken kan hebben. Hetzelfde verhaal geldt voor de fruitpotjes, al geef ik hem zoveel mogelijk vers fruit. Wie herkent dit of kan mij tips geven? Alvast bedankt!

Groetjes Alberta    
                                               
 
Hoi,
Bij mij hetzelfde verhaal. Mijn zoon is ook 9 maanden en Olvarit groentepotjes met stukjes vertikt hij om te eten. Hij eet wel de fruitpotjes en brood, dus ik maak me er niet zoveel zorgen over. Ik geef hem nog steeds 6 maanden potjes en af en toe probeer ik zo'n potje met stukjes. Er zal vast een tijd komen dat hij het wel gaat eten. Ik zou me er maar niet te druk over maken en hem gewoon geven wat hij lekker vindt.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes,
Misha mv Daniël
 
Hoihoi,

Mijn mannetje is inmiddels 15 maanden en heeft totdat hij ruim 10 maanden was ook geen hap mét stukjes gegeten. Inmiddels eet hij alles wat los en vast zit dus wat ik hier maar mee wil zeggen: het komt vanzelf goed!!

Tot die tijd gaf ik 'm gewoon 6 maanden potjes en die vond ie heerlijk. Succes ermee en geniet van je mannetje!
 
Hoi,

Hier ook zo hoor. Wat ik doe, is prakken...met water erdoor. Dan is het smeuig net als in de 6mnd potten en wat fijner. En als dat goed gaat, dan steeds minder prakken. Het schijnt vanzelf over te gaan...dus daar wacht ik maar op. En tot die tijd, prak ik het zooitje nog even door..

Succes!!!
 
Hoi, mijn dochtertje heeft nog steeds moeite met de potjes van Olvarit (8maanden). Zij is inmiddels 1 jaar geworden. Zelfgeprakte hapjes en brood (wel kaal, dus zonder iets erop) lust ze wel. Ik kocht als ik haar een potje wilde geven de potjes van Bledina voor 8 maanden, die zijn niet zo grof en die eet ze ook graag. Ach op een gegeven moment zullen ze toch echt stukjes gaan eten moet je maar denken. Tot die tijd dan maar pureren en regelmatig weer eens proberen. Succes
 
Hoi,

Geen tanden heeft er denk ik niet echt mee te maken. Hier in ieder geval niet. Mijn dochtertje kreeg pas na 10 maanden tanden en at alles wat los en vast zat.

Maar misschien is het een idee om je kind te laten wennen aan vast voedsel. Door hem met de pot mee te laten eten. Dus gewoon een stuk goed gekookte warme aardappel, paar sperziebonen, bloemkool roosjes of iets wat jullie eten.

In iedergeval zo groot dat hij het zelf kan pakken er mee kan spelen, knede en je zal zien dat het van lieverlee inde mond verdwijnt.

Succes.

En joh als jullie het niet erg vinden dat hij potjes eet lekker laten. Voor dat hij het huis uit gaat is hij heus van de potjes af.

 
Hoi moeders!

Heel erg bedankt voor al jullie reacties! Dat deed me erg goed. Hoe goed je ook denkt dat je het doet met je kind, je bent altijd wel eens onzeker over iets! En inderdaad, het zal vanzelf wel weer overgaan voordat hij het huis uit is!! Echt, superbedankt!

Groetjes Alberta    
                                               
 
Terug
Bovenaan