Mijn zoon wil niet slapen

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>mijn zoontje van 9 weken wil al weken niet slapen (met name overdag). Wanneer ik hem naar bed breng en hem in zijn bedje leg begint hij al te krijsen. We hebben alles al geprobeerd maar niks lijkt te helpen. Wat ook gek is, soms als het licht aan is is er niks aan de hand maar als je het licht uit doet begint hij ook te krijsen. Hebben jullie tips? </p>

Laat hem lekker beneden slapen in de box of draagzak als dat kan. Pas vanaf 3 maanden is een ritme en in bedje slapen een beetje van belang. Ze hebben 9 maanden in je buik gezeten en zijn nog zo klein. Dan is alleen in een bedje in een andere ruimte best beangstigend. Al helemaal als je nog geen besef hebt dat mensen die je niet meer ziet ooit nog terug komen..

Met 9 weken is het heel normaal dat ze niet in een eigen bedje slapen. Dit gaat ergens tussen 12-20 weken langzaam beter. Laat hem nu lekker op je slapen of in een draagzak/doek, wandelen met de wagen, in een babynestje bij je, ritje in de auto... Wat maar nodig is. Wiegen en inbakeren helpt sommige ouders ook. 

Helemaal eens met hierboven. Ik heb mij er ook druk om gemaakt met ons tweede kindje, kwam nergens aan toe. Inmiddels kan ik hem in de box leggen en slaapt hij in (18 weken). Slapen in zijn eigen bed vindt hij nog steeds niks, maar ik maak mij er niet druk om komt vanzelf wel?

Ik lig juist verbaasd te kijken naar de baby (2e kindje) die nu ze 9 weken is voor het eerst zomaar zelfstandig inslaapt in het wiegje. Bij ons is de kamer overdag schemerig, savonds donker.
Het kan soms frustrerend zijn he, maar de meeste baby's doen het uiteindelijk vanzelf zoals wij het willen zien... Maar als je je zorgen maakt erover, neem vooral contact op met CB of huisarts, want zoals bij ons is er soms ook iets aan de hand wat het kindje belemmerd om te slapen. Verder zeg ik maar vaak tegen mezelf, waar je slaapt en hoe lang maakt niet uit, als je maar slaapt als het nodig is.

Slaapt hij wel in de box of een andere plek? En wat hebben jullie allemaal al geprobeerd?
Ik ben het niet helemaal eens met bovenstaande.. onze zoon valt niet in slaap in de box oid. Juist, op advies van de kinderarts, brengen wij onze zoon met elke slaapje naar zijn bed. Wel is hij dan ingebakerd en heeft een white noise geluid.
Heel ander kind dan onze dochter die overal waar ze lag gewoon in slaap kon vallen, daar zijn we ook pas met 10/12 weken gaan oefenen overdag in der eigen bedje.

Eens met bovenstaande. Ik denk juist dat het wel goed is om het aan te blijven bieden. Wij hebben onze zoon vanaf de kraamweek in de middag in z’n eigen bedje gelegd zodat hij eraan kon wennen. Soms lag hij er maar 20 minuten in, soms deed hij ineens een dutje van 1,5 uur. Inbakeren heeft hem in ieder geval veel rust gegeven.
Misschien zo proberen?

Wat bij ons erg hielp: inbakeren en wakkertijden aanhouden. Hij ging opeens zomaar slapen. Er ging een hele nieuwe wereld voor me open!
Op insta deel ik tips rondom slaap. Als je interesse hebt: @meerslaapkinderslaapcoach

Liefs, Merel

Terug
Bovenaan