Mijn zoontje (13mnd) is bang vd stofzuiger!

Hallo mama's!

Sindskort heb ik een nieuwe stofzuiger (stofzakloos) en als ik stofzuig wordt mijn zoontje zowat gek! Hij huilt zo hard dat je echt gaat denken dat er iets ernstigs met hem aan de hand is.  Zodra ik stop met zuigen is hij weer het zonnetje in huis. Van pure ellende stofzuig ik het hele huis met hem op de arm want dat vindt hij ok. Vandaag geprobeerd hem in de tafelstoel er naar te laten kijken maar ook nu weer een drama!
Ik blijf hem aankijken en zeggen dat er niks aan de hand is en probeer ook zoveel mogelijk de stofzuiger uit zijn buurt te houden maar niks helpt. In de box zetten is ook geen optie want die hebben we opgeruimd( zat hij niet meer in).  Natuurlijk  stofzuig ik meestal als hij op bed ligt maar soms moet het wel es als hij erbij is. Ik heb het idee dat het sinds de nieuwe stofzuiger er is het begonnen  is.  Herkennen jullie dit  en hebben jullie please tips voor mij?

Groetjes Alberta

 
Het zou door het (andere) geluid kunnen komen.... Misschien bepaalde tonen die wij niet goed kunnen horen, maar zo'n kleintje wel...

Wat ik wel gemerkt heb met mijn meiden en kinderen in mijn omgeving, dat je eigenlijk zo min mogelijk aandacht aan de "angst" moet geven. Als jij er aandacht aan besteed, en hem dus troost, dan zeg je eigenlijk dat het ok is dat hij bang is van de stofzuiger....
Kijk of je het optillen kan afbouwen naar hem aan de hand nemen... en daarna naar loslaten.... Wat je ook kan proberen is gewoon tegen hem zeggen dat je gaat stofzuigen en voorstellen dat hij even in zijn kamertje gaat spelen.....

Succes
 
Mijn dochter is nu 2,5 en   nog steeds bang van de stofzuiger. Wat de aanleiding is weet ik niet. Toen ze nog baby was stofzuigde ik terwijl ze in de box zat, of als ze in bed lag, maar nu stofzuig ik ook als ze erbij is.
Ze huilt er niet van, maar wil er niet bij in de buurt zijn. Als ik haar kamer ga stofzuigen, kruipt ze gauw in ons bed, en als ik dan op onze slaapkamer kom vlucht ze weer naar haar eigen kamer. En als ik beneden de kamer doe, zit zij in de keuken.
Ik maak er verder geen probleem van, probeer haar spelenderwijs aan de stofzuiger te laten wennen (bijv als hij uit is, mag ze de slang dragen , dat is geen probleem) Maar zelfs als ik het snoer laat oprollen is ze weg.
 
hallo alberta,



mijn dochter van 2 is ook bang voor de stofzuiger,

maar dat is mijn eigen schuld.

ik wilde grappig zijn en heb voor de grap de mond van de stofzuiger tegen haar trui

gehouden.(stond op een lage toere)

ja en nu is ze bang voor de stofzuiger.

aan de andere kant wel fijn,ze gaat nu netjes op de bank zitten als ik stofzuig.

ze huilt en schreeuwd dan wel niet maar als ik te dichtbij komt zegt ze neee mama.

ik heb er wel spijt dat ik dat ooit heb gedaan.

en vaak stofzuig ik ook als ze in bed ligt dat heeft zoeizo meer zin met kinderen.



groetjes antwanette



 
Terug
Bovenaan