Mijn zoontje (2 jr 2 mnd) slaapt pas na 22.00 uur in!

Hallo allemaal,

Mijn zoontje slaapt nu al enige tijd pas rond 22.00 / 23.00 uur in 's avonds.
We hebben al van alles geprobeerd en hebben ook navraag gedaan op het CB.

Hij heeft zijn middagslaapje nog wel nodig maar we maken hem na 1,5 / 2 uur wel wakker om te voorkomen dat hij te lang slaapt.

Ondanks dit slaapt hij dus 's avonds zo laat. 's ochtends wordt hij meestal om 7.00 uur wakker.

Hij huilt niet maar zit te spelen en te zingen in zijn bedje (vanaf 19.30 / 20.00 uur dus!).
Ik vind dit zo zielig voor hem.
Hij gaat om de dag in bad voor het slapen gaan en hij krijgt nog lekker een beetje warme melk en we lezen een boekje. Allerlei dingen dus om het slapen te bevorderen.

Heeft iemand tips of kan iemand aangeven of dit een fase is wat bij de leeftijd hoort? Ik ben heel benieuwd!

Bedankt alvast!

Groetjes,
Rosanne
 
Hoi rosanna, nou zou het dan de leeftijd zijn? hier precies hetzelfde! Onze dochter van ook 2 jr en 2 mnd leggen we met precies hetzelfde ritueel, om de dag in bad, boekje lezen enz om half 8/8 uur in bed. En als ik dan naar boven loop, hoor ik haaridd ook wel tot 22.00uur kletsen, zingen enz. Ik denk dan wel dat het een fase is. Jada doet dit sinds een week ongeveer, daarvoor hoorde ik haar meestal een half uurtje. 's middags was het al langer zo dat ze lang aan t kletsen was, dat had ik al een uurtje verkort en nu probeer ik het sinds twee dagen zonder middagslaapje. Gister dus voor t eerst zonder mddgslaap Dan wordt ze wel vervelend tegen een uur of zes. Niet luisteren enzo, maar ja, ze zijn ook aan t puberen natuurlijk. Maar onder de douche gedaan om half zeven, om half acht na de fles in bed en toen heb ik haar niet meer gehoord tot vanmorgen negen uur. (ze sliep altijd al tot 9 uur/ half 10 's ochends. Dus i kijk het even aan. Eerder vanwege de zwangerschap sliep ik zelf ook nog s middags, maar nu met de tweede erbij, kom ik daar toch niet meer aan toe. Dus ik kijk het even aan zo. En als ze op een dag wel erg moe is, leg ik haar wel in bed 's middags. Wat wel zo is, ookal liggen ze nog zo lang wakker, ze pakken dan wel hun rust en t is helemaa niet zielig hoor, vaak vinden ze het heel lekker. Hij huilt niet toch? Nou succes ermee! groetjes Jude
 
Hoi,


Onze zoon heeft dit ook gehad, toen hij zo'n 22 mnd was is het begonnen. Ik bracht hem toen ook altijd nog naar bed in de middag. Ik ben toen maar eens zijn middagslaapjes gaan overslaan en waarempel na het badje om 19.00 uur naar bed en sliep door tot de ochtend.
Het vervelende was wel dat hij rond een uur of vijf erg vervelend en jengelig werd, toch wel erg moe. Door hem dan voor de tv te zetten ging het goed, niet te laat eten en hup naar bed. Hij is nu net 3 en als hij ziek is slaapt hij nog weleens tussen de middag we merken het 's avonds dan direct dan is het weer laat voordat hij in slaap valt.
Ik denk dat je het maar eens moet proberen om het middagslaapje eruit te halen en te kijken hoe het slapen 's avonds dan gaat.

succes ermee.

Groetjes Marian
 
Erg herkenbaar ! Onze dochter is nu ook  2 jaar en 2 maanden en precies hetzelfde. Gaat ook om 19.00/19.30 naar bed en ligt dan rustig nog tot 9/10 uur te kletsen/zingen, en gewoon om 7 uur weer wakker !   Soms gaat ze wel meteen  slapen, maar als wij dan naar bed gaan en nog even kijken wordt ze wakker, en dan is het huilen omdat ze denkt dat ze er uit mag.
Wij zijn nu het middagslaapje aan het afbouwen. Een middag houden we haar op, en dan weer 1 of 2 middagen een kort slaapje (max. 1,5 uur).  
Onze oudste was bijna 3,5 toen ze 's middags nog sliep, dus ben het ook helemaal gewend. Ik deed 's middags vaak even wat klusjes waar ik haar niet bij kon gebruiken, maar went vast weer snel.

groetjes
Melanie
 
Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te lezen dat wij niet de enige zijn.

Vandaag zouden we hem voor het eerst 's middags op houden maar een uurtje geleden fietste ik met hem naar huis en... jullie raden het al, meneer storte in op de fiets en viel in slaap. Hij ligt nu in zijn bed. Hij is echt helemaal van de wereld. Maar ik maak hem zo weer wakker, een half uurtje max. Hopelijk dat hij vanavond dan toch nog redelijk op tijd slaapt!

Groetjes,
Rosanne
 
Terug
Bovenaan