Mijn zoontje blijft zijn eten terug spugen

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Mijn zoontje van bijna 6 maanden spuugt heel erg zijn eten terug.Niet dat het met golven uitkomt maar steeds mondjes.Net na het eten geeft hij een flinke boer met een mondje terug en dat is niet erg maar hij blijft dit de  hele dag doen.
Vaak na zo 1 a 2 uur nog steeds.
Op het buro zeiden ze dat het niet erg was het gaat vanzelf wel over hum???
Ik kon ook voeding geven tegen het spugen maar zij raden dat af vanweg dat ze dan slecht kunnen poepen en dat was veel erger.

Nu geven wij Jayden  ook  fruit en groente hapjes en ook dit spugt hij uit.
Ik weet nu niet meer wat ik het beste kan doen hebben jullie mischien tips.

Groetjes Lilian

Hallo Lilian,

Tijs heeft dit ook, vooral nu hij drukker wordt in zijn bewegingen.

Ik doe sinds een week Nutriton door zijn melk, fruit, groente en sap.
Niet zo veel en ook niet altijd. Nog geen 2 schepjes. Het heeft wel resultaat. Hij spuugt minder.
Op de verpakking staat dat je 2 schepjes per 100 ml moet toevoegen, daar zit ik dus ruim onder. Ik wil eigenlijk ook niet dat hij er teveel aan gaat wennen.
Hij poept inderdaad wel iets minder. Eerst was het 3x per dag, nu 1 tot 2x. Maar ik merk niet echt dat hij er moeite mee heeft.

Groetjes Leonie

Hoi,
Mijn dochtertje doet het ook, mondjes terugspugen. En eerst was dat niet zo'n probleem, maar nu ze kruipt, is het af en toe toch lastig. Vandaag bijv. had ze een prakje op met rode bietjes. Haar romper was dus helemaal rood, want ze spuugt en kruipt er vervolgens vrolijk doorheen. Heel fijn.
Maarja, zelf schijnt ze er geen last van te hebben. Het gaat inderdaad vanzelf wel over weet ik van mijn oudste dochter (die had het ook).
Ik kan niks door haar melk of eten doen,want ze poept nu al met moeite. Gewoon wachten dus, wat vaker bloemkool geven, vlekt niet zo, haha!
Groetjes, Ivy

Onze kleine grote man van bijna 7 maanden spuugt ook de hele dag, ik ben ook overal geweest CB, Osteopaat, nutrton gebruikt etc etc maar niets helpt hij geeft zelf voeding van 9.30 om 17.00 uur nog steeds terug... Ik was er na 25 slabbers en doekjes, 20 setjes kleding (die ook niet meer schoon worden)  in 5 dagen wel een beetje klaar mee dus nu heb ik een afspraak gemaakt in het ziekenhuis. Nu is het wel zo dat ons zoontje ook echt gal teruggeeft en ik denk dat dit gewoon niet goed is voor de slokdarm. Ze roepen bij het CB iedere keer "zolang ze er zelf geen last van hebben maakt het niet uit en gaat het wel over als ze gaan lopen" maar ik weet wel dat dit niet normaal is... Wat ik je dus eigenlijk wil zeggen als je denkt dat het niet goed is luister dan niet alleen naar anderen maar ook naar jezelf. Ik moet nog naar de kinderarts maar zal je daarna informeren.

Gr Kyra

Mijn dochter (ze is nu 5) heeft gespuugd totdat ze bijna een jaar was. Het is weliswaar vervelend als je kind veel eten teruggeeft, maar zolang je zoon of dochter goed groeit, is het eigenlijk niets om je zorgen over te maken. Al dacht ik daar toen ook wel anders over. Mijn zoon (9 maanden) spuugde ook, maar wel minder dan zijn zus. Alleen als hij diksap krijgt, spuugt hij heel erg veel uit. We geven zelf alleen maar water als extra vocht, maar af en toe gaat het op het kinderdagverblijf wel eens mis en drinkt hij (hij vindt het natuurlijk heerlijk) een flesje sap. De warme maaltijd die hij daarna krijgt, komt dan vaak weer deels terug.
Succes ermee. En als je kind afvalt of niet groeit, zou ik natuurlijk zeker actie ondernemen!

Hoi,
mijn zoontje is nu 6 maanden en hij heeft precies hetzelfde. Het zijn ook geen golven maar iedere keer een beetje en dat gaat door tot de volgende voeding om vervolgens weer opnieuw te beginnen met terug geven. Hij geeft alles terug melk, fruit en groente. Hij lijkt er zelf geen last van te hebben en groeit ook als kool. Het is een vrolijke mannetje. Zelf doe ik op een fles van 180 cc 4 schepjes nutrilon en 2 schepjes nutrilon Omneo. Dit is ook oa om het poepen te vermakkelijken.
Toevallig had ik het net met vaders erover dat het nu wel eens over zou moeten zijn. Morgen gaan wij op concultatie en zijn van plan dit aan te kaarten.
Ik zal de uitkomst hiervan laten weten. Van veel moeders heb ik wel begrepen dat dit vaak voorkomt en idd vanzelf weer overgaat en niet ernstig is.

Gelukkig is het niet ernstig, maar wel vervelend, want je blijft wassen en soms gaat het er gewoon niet meer uit.

Hoi,
ben inmiddels al bij het cb geweest. Ze zeiden dat het geen kwaad kon zolang hij maar blijft aankomen en het nietr zuur heeft. Ze zei letterlijk sommige kinderen worden spugend groot. Van een vriendin heb ik de tiip gekregen om nutriton te gebruiken. Dit kan je ook door de groente en fruithapjes mengen.
Heb het nog niet geprobeert, hij krijgt nl nu pap door zijn fles en dat gaat ook wat beter.
Veel succes!

Terug
Bovenaan