mijn zoontje gooit met alles

Hallo allemaal.

Mijn zoontje is nu 21 maanden en hij gooit vaak met dingen.
elke keer zeg ik nee of als hij niet stopt zet ik hem daarna even in de box, leg hem uit dat het niet mag.

Maar elke keer doet hij het weer, en als ik een beetje boos word en nee zeg dan lacht hij me gewoon uit.

Heeft er iemand een tip hoe ik hem dit kan afleren ???

groetjes Beccie
 
he meis, misschien helpt een mat in de woonkamer goed zodat je hem daarop kan zetten? want meestal zien ze de box nog niet als straf aangezien ze dat herkennen als een speel box.

meestal gaat dit wel over , je moet blijven zeggen dat dat niet mag, sommige zijn snel met begrijpen wat nee is en sommige zijne r wat langzamer in.

zo als ik al hierboven zeg, misschien een mat in een hoekje in de woonkamer zodat hij daar mag staan en zeggen dat hij daar moet blijven staan omdat hij met dingen gooit wat niet mag en dat hij niet wilt luisteren.

s6 ermee.
 
Hoi,

Wij zijn met de strafkruk begonnen toen onze dochter 1,5 was en dit werkte meteen! Eerst duiselijk waarschuwen en benoemen wat niet mag, doen ze dan niog een keer dan op de kruk. Aangezien hij 1 is, 1 minuut op de kruk (of in de gang). Daarna op je knieën voor hem en vragen of hij nu gaat luisteren naar mama. Daarna een dikke knuffel en een kus en het er ook niet weer over hebben en weer vrolijk verder gaan. De eerste keer lopen ze constant weg, maar niks zeggen en gewoon weer terugzetten hoe overstuur ze ook zijn. En geloof me ze kunnen er wat van haha! Ben gastouder en heb 6 oppaskindjes en ik moet zeggen dat dreigen met de kruk al werkt! Het is ook een opvoedmethode wat veel word aangeprezen door experts en wij hebben er dus echt baat bij!! Af en toe probeert ze wel wat (daar is ze dan ook 23 maanden voor) maar met een waarschuwing gaat het vaak al over. Afleiden werkt ook goed!

Succes!!
Liefs ciomama
 
Volgens mij is het een beetje jongens eigen, mijn 2 zoons hebben ook met van alles gegooid en het liefste de speelgoedkrat in een keer om.
Heb ze ook (maanden) consequent gestrafd en rond hun 2e verjaardag was/is het eindelijk overgegaan.
In hun ogen is het ook erg leuk om te doen, en je krijg nog reactie ook. probeer naast straf geven hem ook een paar keer per dag bewust een activiteit aan te bieden met gooien/rollen (nu bv buiten met de bal) en hierbij ook benoemen dat hij mag gooien.
Om hem ook bewust te maken dat je wel mag gooien met sommige dingen, maar niet met alles
 
Terug
Bovenaan