mijn zoontje is 5 maanden

9.00uur wakker(s'nachts 11 uur slaap!)
10.00uur fles
12.00uur slapen(3uur wakker)
14.00uur fles
15.00uur slapen(3uur wakker)
18.00uur fles
22.00uur fles-slapen(4 uur wakker)
6.00uur fles(8uur doorslapen)

Je zou kunnen zeggen dit is geen probleem. Maar ik vind het moeilijk mijn zoontje in de uren dat hij wakker is bezig te houden. Ik zelf ben doodop heel de dag (misschien nog hormonen?!?) Doe een thuisstudie en gelukkig nog geen werk! Maar ik heb het idee dat hij de hele tijd beziggehouden moet worden anders gaat hij zo zeuren! Wie heeft dit en herkent dit? Wat doen jullie daaraan? Ik denk zo gauw hij slaapt "yes! wat ga ik doen! slapen? in bad? iets leuks? en als ik hem dan weer hoor ben ik wel weer blij maar na een half uurtje wil ik weer tijd voor mezelf! En als ik ff genoeg van hem heb kan ik hem dus niet alleen leggen dit houd hij max. een kwartiertje vol! En pakt mijn zus hem om te knuffelen ben ik aan de ene kant blij dat zij hem ff bezighoud maar aan de andere kant weer jalours omdat ze het zo gezellig met hem heeft! gek wordt ik ervan!
(misschien is dit omdat ik een jonge moeder ben erger dan bij oudere moeders? ik ben nl 21 jaar)
Mijn man studeert en werkt en is vaak weg en ik voel me zo vermoeid! Het is vast herkenbaar. Ik zeg soms dat ik jalours op hem ben omdat hij van thuis weg kan (onaardig he?) maar het voelt gewoon zo! Help heeft iemand raad?

Lieve groetjes Lina uit Tilburg
 
Hoi,

Ik begrijp het best, mijn zoontje is 5,5 maanden en soms had ik ook zoiets van nu is het mooi geweest (ha ha en jong ben ik niet,33) het is gewoon wennen zo'n kleintje.

De afgelopen tijd is de kleine vaak bij opa en oma geweest (we waren aan het klussen in ons nieuwe huis) en dat vond ik wel fijn want dan had ik weer energie voor hem daarna. Overigens bouwde ik wel een schoonmoeder intollerantie op want ze wist me altijd te vertellen hoe ik met mijn zoon om moest gaan. ik had het ook met mijn man zo van ja jij lekker naar werk en zit ik hier met de kleine.

Nu werk ik weer (sinds vorige week)en gaat hij 3 dagen naar het KDV ik merk dat hij nu meer gewens is langer alleen te liggen en gewoon lekker te kijken. dat maakt het makkelijk hem mee te nemen met klussen (ja het is nogal een ingrijpende verbouwing). Het voelt wel dubbel maar het gaat al wel beter omdat hij minder moe terug komt.

Is het misschien een optie om de kleine 1 dag in de week bij iemand te laten zijn ouders, zus, buur dan heb je je handen vrij om wat te doen en de rust om te studeren.

Succes
Liesbeth
 
Hai Lina,

Ja hoor, ik begrijp ook wel hoe jij je voelt, daar hoef je je niet schuldig over te voelen.

Weet je, ik denk dat dit iets is waar zowel ouder als kind aan moet wennen.

Als ouder moet je ergens een ritme vinden tussen de tijd die je voor je kind vrijmaakt, en de tijd die je voor jezelf nodig hebt. En ook een kind moet ergens een evenwicht vinden tussen zelf spelen en met mama spelen, alleen duurt dit soms wat langer dan je als moeder wenst.

Ook ik ben een jonge moeder (bevallen toen ik 21j was), en tot enkele maanden geleden had ik ook wel eens dat gevoel dat ik echt meer tijd voor mezelf nodig had. Je valt misschien ook wel een beetje van de ene wereld in de andere hè? Van de wereld van studeren, uitgaan,... in de wereld van een mama. Of is het dat niet wat je wilt zeggen?

Nu heb ik wel hoe langer hoe meer het gevoel dat ik daar een evenwicht in vind en ook Jaro (nu 8,5 maand) kan zich nu al erg lang alleen bezig houden!!!

En wat Liesbeth hierboven zei, lijkt me ook wel belangrijk: probeer er af en toe eens een dagje op uit te gaan. Echt een dagje voor jezelf, doen waar je zelf zin in hebt,...

En als je het terug even niet ziet zitten, dan kun je gelukkig hier je hart nog eens luchten hè, want ik denk dat de meeste mama's hier wel begrijpen hoe jij je voelt.

Hopelijk hoor ik nog wat van je!

In elk geval veel sterkte!!!

Greetings,

Veerle.
 
Hoi hoi,

Ja ik herken je gevoel wel. Ik ben dan 27 dus niet zo jong meer.
En inderdaad je moet af en toe een dag of ook al zijn het maar een paar uurtjes even de tijd helemaal voor jezelf hebben. Ik vond het in het begin gewoon heerlijk om alleen weer een keer boodschappen te doen. En dit is kwa tijd maar heel kort maarja.
Maar ook een tip. laat je kind af en toe even gewoon doorzeuren... want als die elke keer opgepakt wordt dan raakt die daar aan gewend. Zo leert die ook dat die zichzelf moet vermaken.
Ik spreek alleen uit mijn eigen ervaring mijn dochter is nu bijna 7 maanden.

Veel succes en sterkte
 
Bedankt voor de tips! Ik ga echt kijken of ik het niet zo kan plannen dat ik een dag in de week voor mezelf heb! En ja laten doorzeuren, ik denk het iedere keer, maar dan betrap ik mezelf er max. 10 min later op dat ik toch weer aan z'n bedje sta en dan begint het weer, neurieen wiegen schudden(haha) Moet het echt anders aan pakken!
Groetjes Lina
 
Ga weer werken, dat is heel goed voor een mens. Tuurlijk is het ook vervelend je kind naar een kdv te doen of naar een oppas, maar dan went hij ook aan anderen en heb jij ook weer een leven voor jezelf!Je zult zien dat je er van opbloeit..
 
Het lijkt mij ook heel zwaar om zo'n kleintje de hele week 24 uur per dag bij je te hebben. Ik vond het eerst hartstikke leuk, maar toen ik weer ging werken viel er echt een last van me af. Mijn dochter gaat 2 dagen naar het kdv en 1 dag naar opa en oma. Soms heb ik een dagje vrij terwijl ze toch naar het kdv gaat en dan kan ik heerlijk iets voor mezelf doen! Soms heb je dat gewoon nodig! En de dagen dat ze er wel is zijn dan weer extra leuk!!!!!

Wat ik regelmatig doe is haar gewoon laten spelen in haar kamertje en dan ga ik er zelf bij zitten lezen. Ze vraagt natuurlijk wel aandacht, maar blijkt zich toch te kunnen vermaken omdat ze ziet dat je er bent. Gewoon steeds even iets tegen haar zeggen en een speeltje geven, maar je kan gewoon je boek of tijdschrift lezen of werken of.....
 
Terug
Bovenaan