mijn zoontje is aan het peuterpuberen

hallo allemaal,
ik ben nieuw op dit forum
mijn naam is petra en ben sinds december 2006 de mama van hansje. een kerngezond, ZEER ondernemend mannetje.
op het moment is hij echt superrr aan het peuterpuberen. hij loopt steeds weg, doet alles wat niet mag en als ik hem laat weten dat ie iets niet mag, staat ie me gewoon uit te lachen!!!
soms doet ie ook wel heel grappige ondeugende dingen, en dan kan ik amper mn lachen inhouden, maar soms is er niets met m te beginnen!!!
heeft vast iedereen wel es last van , maar kwilde het gewoon ff kwijt.
groetjes petra

Hoi,

Nou, mijn dochter is ook van december, en is ook echt aan het peuterpuberen. Soms haalt ze echt het bloed onder je nagels weg......
Ik probeer wel echt consequent en streng te blijven, want ze heeft zo door of je om haar moet lachten of niet.... Moeilijk tijd, maar ja, komenwe ook wel weer door.

groetjes M

hoi hoi,

ontzettend herkenbaar!!! Stijn is van 25 november 2006 en die is al maanden vreselijk aan het peuterpuberen. Vooral sinds onze dochter is geboren, op 5 april 2008. HIj doet alles wat niet mag, zo vreselijk ontdeugend. Ik moet af en toe nog vreelijk om hem lachen, als hij bijvoorbeeld ineens zijn beker ( gewone) met drinken over tafel gooit.

Ach het is een fase, maar ik ben wel blij als het voorbij is.

Carina

Hallo mama's,

Ook ik vind de verhalen erg herkenbaar. Ik heb een zoontje van november 2006 Luisteren ho maar en tegenwoordig ook driftbuien die soms uit het niets komen! Dit vind ik vaak erg lastig, vooral 's morgens vroeg! Het blijft dan niet bij zeuren, maar dan loopt hij vaak ook rood aan en huilt tranen met tuiten. Erg sneu om te zien, maar moeilijk te troosten. Als ik vind dat hij er teveel 'in blijft hangen' neem ik hem wel eens in de '' houdgreep'. Alleen dan is hij te stoppen. We proberen in eerste instantie het boze gedrag te negeren, maar dit is echt wel moeilijk!
Het avondeten  gaat al heeeel lang erg slecht. Hij  eet amper iets. Toch is hij een stevig mannetje, dus maak me daar niet zoveel zorgen over. Wel  hoop ik dat hij wel een keer wat groenten eet bijvoorbeeld!

Hoe gaan jullie om met driftbuien en slechte eters?

hoihoi
een slechte eter heb ik zelf gelukkig niet, maar kweet wel dat het zoontje van me zus een slechte eter was, je doet er volgens mij weinig aan, als ze verder gezond zijn en voldoende levenslust hebben zou ik me niet te veel zorgen maken. die van me zus is inmiddels 5 en eet nu als een bouwvakker!!
driftbuien, tjaaa, wat moet je daar mee aan. mijn zoontje heeft dat ook wel es, maar tis eigenlijk meer zeuren en jengelen wat ie doet. ik probeer het te negeren, soms wordt ik boos en zeg dat ie op moet houden, maar thelpt de ene keer wel en dan weer niet. tis een fase denk ik, maar valt niet mee.
nou de groetjes weer,
petra

Terug
Bovenaan