Mijn zoontje maakt moeilijk contact

Mijn zoontje van 4 heeft altijd moeite gehad om contact te maken met andere kindren. Hij heeft 1 boezem vriend welke hij van baby af aan kent, en dat gaat altijd goed, maar op het KDV heeft hij nooit echt vriendjes gemaakt, en nu op school en op de BSO is hij eigenlijk ook altijd alleen. Als ik de juf of leidsters ernaar vraag is het antwoord altijd: Dat is de leeftijd, maar ik denk niet dat dat het geval is. Hij is zo onzeker van zichzelf, en dan gaat hij vaak een beetje gek of druk doen. Dat helpt natuurlijk ook niet. ik vind het vreselijk. Hij is zo'n lief jomgetje, maar dat komt helemaal niet naar voren zo, en ik ben bang dat in de klas iedereen al vriendjes maakt, en hij er straks niet meer tussen komt. Help!!! Wie heeft een tip? En AUB niet: Het is de leeftijd.....
 
hallo,
Een tip heb ik helaas niet voor je want ik zit met hetzelfde "probleem"
Maar ik weet niet hoe het bij jou kind zit maar ik heb zelf niet het idee dat mijn mannetje(4,5 jaar)  er zelf erg mee zit. Hij vind het allemaal wel best, en thuis vermaakt hij zich goed alleen.
Ik dacht zelf steeds dat het kwam omdat hij (nu nog) enig kind is. In januari krijgt hij een broertje/zusje dus wie weet veranderd er dan wat.
Ik probeer me er maar aan vast te houden dat , zolang hij er geen last van heeft ik me er dan ook niet druk om moet maken. AL valt het soms niet mee hoor.
Ik hoop dat je hier toch wat aan hebt.

Succes!!
Groetjes Mirel
 
Hallo,

Mijn dochter had in groep 1 een jongetje dat ook alleen was, ondanks dat er toch kinderen waren die contact probeerde te leggen. De ouders hebben toen een poging op een andere school (de vrije school) gewaagd en ze wisten niet wat er gebeurde het werd een heel ander kind.
Het is natuurlijk niet zo dat het bij jou ook zo zal zijn, en dat je van school moet veranderen. Het is altijd erg moeilijk om daarin een keuze te maken.

succes
Danielle
 
Terug
Bovenaan