mijn zoontje slaapt ontzettend veel, is dit normaal?????

mijn zoontje is nu 9,5 maanden, en slaapt ontzettend veel, hij gaat 19:00 uur naar bed dan haal ik hem de volgende morgen om 11:00 uur uit bed (want dan wordt het echt te veel) dan gaat hij weer om 12:30 tot 14:30 naar bed en dan weer 16:30 tot 17:30.

is dit wel normaal????

groetjes judith
 
Hallo
Ik denk dat je kindje de slaap pakt die hij nodig heeft maar de nacht lijkt me wel  erg lang voor hem. Het lijkt me dat hij dan te lang zonder voeding zit en ik weet niet of dit vernatwoord is. Zou je eens kunnen navragen op het cb.
Niels slaapt op de dag nog 2 slaapjes van in totaal 3 a 3,5 uur. De nacht begint voor hem om 19.00 uur tot de volgende ochtend 7.00-7.30 uur.
groetjes Jeanette


 
Hoi Judith

Hier nog een mama van zo'n slaapkop. Onze dochter is 13 maanden en slaapt ook nog veel. Ze gaat om 18.30 naar bed en slaapt tot 9.30 ongeveer. Dan van 11.00 tot 13.00 en van 15.30 tot 16.30 ongeveer. De andere 2 kinderen zijn ook goede slapers maar niet in deze mate.
Ik heb het ook nagevraagd op het CB en daar zeiden ze ook dat het niks geks was. Ze is verder ook erg rustig en makkelijk.
Ik zou zeggen geniet van de rust die je  nu nog hebt!! haha. Waarschijnlijk komt er een tijd dat je met weemoed aan deze tijd terug denkt.

Gr. Maartje
 
Oh, wat lijkt me dat heerlijk! Hier is het 18:30 naar bed, uiterlijk 6 uur wakker (en dat is echt vroeg als je dat iedere dag moet, soms is hij om 5:30 al klaarwakker)

Dan gaat hij om 8 uur weer naar bed, 9:15 eruit. 12 uur er weer in en dan 13:30 er weer uit en dan is hij wakker tot 18:30.
Mijn zoontje is 11 maanden en hij slaapt al vanaf de geboorte niet zo heel veel. Zo veel als jou kindje heeft hij nog nooit geslapen. Het lijkt me  heerlijk af en toe zo'n rustig kind. Die van ons breekt de tent af als hij wakker is. Hij kruipt overal heen, zit overal op of onder en zit geen moment stil. Hij is overigens wel een heel leuk, vrolijk mannetje. Hij zit alleen vol streken..........
 
hoi
Die van mij is wel wat jonger, 4,5 maand, maar ik heb gemerkt dat hij 's ochtends soms al best een poos wakker is, zeg vanaf 7.00 uur, maar dan lekker ligt rond te kijken in zijn kamertje. ik hoor dan aan z'n geluidjes door de babyfoon dat hij wakker is. soms valt hij na een tijdje weer in slaap. zo pakt hij dan z'n ochtenddutje in een ruk erbij en haal ik hem er pas om 9.00 uur uit. maar het komt ook voor dat hij ineens 'klokje rond' slaapt. dat word ik ongerust wakker en ga toch even checken, maar meneer ligt dan nog prinsheerlijk te slapen!
ik denk trouwens dat als je kindje tussen de slaapjes door vrolijk en alert is, en hij goed eet en drinkt er niks aan de hand is. de een heeft gewoon meer slaap nodig dan de ander.
 
Terug
Bovenaan