Mijn zoontje van 12 mnd eet nog geen brood of andere dingen....

Hoi allemaal.



Mijn zoontje is 12 mnd en een beetje en eet alleen zijn warme eten of
fruit en drinkt zijn melk, maar koekjes, rijstwafels of brood gaat hij
van kokhalzen, hoe klein ik t ook snijd.... Wat kan ik hier aan doen???



Please help!



Liefs Claudia

 
langzaam opbouwen en laten wennen zou ik denken. Elke keer iets groter.

We zijn met Alijn met 5,5 maand begonnen met bijvoeden en hebben alles gelijk in stukjes/geprakt aangeboden. Was de eerste week wel griezelen/kokhalzen voor hem (vooral met brood) maar het wende vanzelf en nu (7mnd) eet hij alles!

succes!
 
Hoi Claudia,

Je zoon heeft vast al wat tandjes, dus misschien is het volgende een idee:
neem zelf een korstloze boterham met wat boter en beleg erop en eet hem uit het vuistje op terwijl hij bij je op schoot zit. Ik weet zeker dat hij dan nieuwsgierig wordt en een hapje wil meeproeven. Zo kan hij het spelenderwijs leren!

Succes en groetjes,

Yvonne (moeder van Yannick, bijna 13 maanden)
 
Hoi Claudia,
Mijn dochter is dol op soepstengels. Misschien is dat wat voor die kleine van jou? Kan hij zelf vasthouden en een beetje mee spelen en proeven. Misschien helpt het als je hem wat eetbaars in z'n handje geeft zodat hij het zelf kan proberen. Misschien doe je dat ook al, dat was mij niet helemaal duidelijk.
Succes,
 
Hoi,

Mijn dochter moest niets van stukjes hebben dus toen dacht ik: geef het geheel.
Ik gaf haar de gehele boterham in haar handen (terwijl ze in de wipstoel of kinderstoel zat). Dan trok ze hem uiteindelijk zelf uit elkaar en at er stukjes vanaf. Zo heeft ze vertrouwen in de boterham gekregen en nu geef ik met beleg kleine stukjes. Opeens was ze eraan toe om wat meer uit te proberen. Misschien moet je puk eerst zelf ontdekken dat het goed is. Succes.
 
Goedemorgen mama's





Ik heb al jullie adviezen eens opgevolgd en het resultaat was als volgt:

*Soepstengel vasthouden danwel toelaten in zijn mond??? NEE, hij wil het niet vastpakken en houdt lipjes stijf dicht.

* boterham zelf eten met hem op schoot, is prima, lekker bij mama zitten, had verder geen effect

* brood in geheel bij hem neerleggen en het hem zelf laten doen, had
als gevolg dat het hele brood keer op keer op de grond eindigde....



Dus wederom: Help!!



heeft er nog iemand ideeen???



Liefs Claudia



 
Hoi,

Misschien moet je er wat relaxter mee omgaan.
Ik zeg altijd dat mijn dochter de boterham eerst goed dood maakt, net een klein Neanderthalertje. Ze slaat er mee op de grond links en rechts en scheurt het uiteindelijk in stukken. Bijvoorbeeld als je  puk aan het spelen is, gewoon de boterham bij hem leggen zodat hij zelf op ontdekkingstocht gaat. Ik weet niet of hij veel spullen in zijn mond stopt om te proeven. Misschien behoudt hij nou zijn machtspositie door te denken, dat is voedsel, daar werk ik dus niet aan mee mams. Het is maar een idee.
Succes.
 
Hoi claudia,

heb je wel eens geprobeerd om op een broodkorstje te laten sabbelen. Niet zo hard als een soepstengel
Je schreef dat hij wel zijn warme eten op eet. Misschien een korstje als toetje er bij leggen. Of het korstje in zijn eten dompelen.
Hij eet in ieder geval wel, dus ik zou me niet zo heel druk maken over dat koekje of de boterham. Dat komt vanzelf wel
 
Terug
Bovenaan