mijn zoontje van 3 1/2 schreeuwt en heeft een grote mond

Hoi
Ik een zoontje van 3 1/2 jaar .
Als ik hem alleen thuis heb dan is hij erg lief en speelt erg goed met en zonder mij.
Dan is hij gezellig aan het kletsen.

Maar zodra er visite komt dan gaat hij heel druk doen en gaat hij  hard praten    en vraagt dan veel  aandacht.
En geeft dan een grote mond aan ons.Hij gebruikt woorden die wij niet zeggen.

Heeft iemand tips hoe we hier mee om kunnen gaan?

Jes1974

Hoi,

wij hebben met onze zoontjes van zeven en vier afgesproken dat ze, als ze een lelijk woord zeggen, een rondje bij ons achter om het speelveld moeten rennen. De eerste drie keer vonden ze dat leuk, maar daarna was de lol er wel vanaf en nu gebruiken ze bijna geen lelijke woorden meer.

Als ze een grote mond hebben sturen we ze zonder pardon naar hun kamer, visite of niet, en gaan na een poosje erheen om met hun te praten. Als ze zich dan gedragen mogen ze weer naar beneden en anders blijven ze nog maar even boven.

drieeneenhalf is een hele lastige leeftijd, omdat kinderen dan eigenlij al klaar zijn voor de basisschool en nog niet mogen. Ik wens jullie heel veel succes en hoop dat je wat aan mijn ideeën hebt.

Groetjes van Marloes

Hij is duidelijk stoer aan het doen voor de visite (aandacht, aandacht!!!). Ik zou het zeker niet pikken. De tips van Marloes klinken goed. Daar heb ik niks aan toe te voegen.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan