mijn zoontje van 3,5 wil niet slapen HELPPPPPPP

hallo

mijn zoontje van 3,5 jaar wil niet slapn in zijn eigen bed zo oud als hij is zo oud slaapt hij beneden bij ons tot wij naar bed gaan! het is misschien onze eigen schuld het begon zo
mijn zooontje was 5 dagen oud toen hij vreselijke huilbuien kreeg hij bleef huilen hij stond helemaal stijf huisarts gebeld krampjes concludeerde hij haal maar venkelthee en weet ik veel wat nog meer en kom daar de nacht maar mee door niets hielp hij bleef maar krijzen de volgende morgen na een slapeloze 2de nacht kwam eindelijk de huisarts langs hij moest meteen door naar het ziekenhuis voor onderzoeken wannt dit waren vermoedelijk toch geen krampjes daar aangekomen werd hij helemaal onderzocht vermoedelijk hersenvlies ontsteking zei de kinder arts daar sta je net moeder van je 1ste kind en het enigste wat je denkt ik raak hem kwijt na 2 dagen onderzoeken van bloed afnemen en ruggprikken scans en weet ik veel kwamen ze er achter dat hij een botinfectie in zijn linkerhiel had dat was gekomen door de hielprik de mevrouw di ehem had geprikt had 2 keer (en niet zacht) in zijn linker hiel geprikt wat us helemaal niet mocht we waren net op tyd anders had hij misschien nooit meer kunnen lopen dan was het door zijn hele bot heen getrokken en dan was het niet goed afgelopen (van die dokters moet je het maar hebben) na 2,5 weken mocht hij eindelijk naar huis hijlag alleen maar in de box want je hebt hem zo lang moeten missen dat je hem niet boven wou hebben stel dat hij weer wta kreeg hele dagen liep ik er mee door het dorp (woonde tenslotte nog thuis we hadden nog geen huis omdat het niet gepland was) ik hoefde tenslotte thuis toch niets te doen! dus hij wist niet anders lag niet boven in het begin toen werd hij ouder we kregen het net een beetje te pakken zo af en toe een griepje met koorts en ik had hem al weer in bed toen werd hij ziek uitgedroogd het begon weer op nieuw  en zodoende heeft mijn zoontje nooit geleerd dat hij in zijn eigen bed moest toen ik het eindelijk voor elkaar had nadat hij  2,5  jaar was werd hijop een avond gierend wakker helemaal in paniek schreeuwen en gekdoen hartkopingen  had hij en hijkon me niet vertellen waarom tot de dag van vandaag (ik heb hem net naar bed gelegd maar was al weer gierend naar beneden gekomen) wil hij niet in bed als wij niet boven zijn ik blijf boven voor de was of iets dergelijks hij slaap6t ik ga naar beneden en je kunt de kloK erop gelijk zetten een  uur later staat hij weer gierend voor het traphekje!

WIE O WIE KENT DIT EN WEET HOE IK HET MOET DOEN STICKERS KADOOTJES ALLES AL GEPROBEERD NIETS HELPT IK BEN ER MOE VAN WIL NA 3,5 JAAR WEL EENS EEN KEER EEN AVOND VOOR ME ZELF ALZAL IK OOK OP DE BANK GAAN LIGGEN MAAR DAT KEN IK NIET ALLES DRAAIT OM HEM SAVONDS!
 IK  HOOP DAT IK REACTIES KRIJG

MET VRIENDELIJKE GROET MAMA VAN DEVRAN  
 
Hai,

Ik denk toch dat 'consequent zijn' the key is. Het zal verdomd zwaar worden, maar als je hem gewoon in zijn bed legt en telkens weer terug legt zonder commentaar of oogcontact (echt zoals ze op TV laten zien bij Jo Frost en die andere nanny's) als hij er weer uitkomt, zul je op den duur resultaat boeken. Daarbij is hij al zo oud dat je hem gewoon kunt vertellen dat je nu niet meer komt. En dat als hij gaat huilen, dit alleen maar heel vervelend voor hemzelf is maar dat JIJ niet meer komt want het is nu echt bedtijd. Meisje: hij gaat over een paar maandjes naar de basisschool, hij MOET gewoon gaan slapen anders gaat hij dat nooit redden joh!

Het zal doorbijten zijn en het zal je ongetwijfelt een aantal zeer onplezierige avonden op gaan leveren. Wij kennen het probleem gelukkig niet want wij zijn zeer consequent in onze opvoeding,  omdat wij dit (hetgeen wij wel bij diverse vrienden gezien hadden!) perse wilden voorkomen. Ons was aangegeven dat je dit kon bereiken door niet/nauwelijks te reageren als ze in bed liggen en gaan huilen. Praktijkvoorbeeld: ik heb  een uurtje geleden  mijn 10 maanden oude dochtertje in bed gelegd. Ze had er geen zin in dus heeft ze haar speen eruit gegooid (naast het bed) en bleef ze huilen. Ik heb de speen weer in haar mond gedaan en ben weggelopen. Weer deed ze het. Ik besloot het nog 1 x te doen voor haar en als ze het daarna weer weg zou gooien, had ze pech gehad. Dan huilt ze zichzelf maar in slaap. Dus voor de tweede keer de speen gegeven (zonder oogcontact te maken) en ben weer weggelopen. Drie minuten later hoorde ik niks meer. Het werkt echt, het is alleen niet makkelijk en zeker niet als je al zolang anders gewend bent. Je zult door een hele zure appel heen moeten bijten maar ik weet zeker dat het je lukt, als je maar CONSEQUENT bent!! En er niet meer aan toegeeft!

Succes!

Anouk
 
hallo anouk

bedankt voor je reactie we waren al een hele tyd bezig en het was echt heel moeilijk
maar gisteren was het een wonder ik heb mijn zoontje naar bed gelegd en ik ben naar beneden gegaan en het was stil en bleef stil net voor een uurtje terug heb ik hem naar bed gelegd en hij is nog stil ik denk dus dat we een overwinning hebben!!
ik heb hem vandaag ook vaak gezegd hoe trots ik op hem ben en dat vond hij geweldig om te horen enhij beloofde dan ook dat hij het vanavond weer zou doen en dat heeft hij waar gemaakt!
ik ben er dus eindelijk door de moeilijke periode heen en het werd inderdaad tyd nou die al 3,5 jaar is!
ik hoop dat ik het zo houd nogmaals bedankt voor je reactie!!

groeten jamie (mama van devran)
 
Mooi zo! Graag gedaan hoor. De aanhouder wint he. Tot nu toe was hij dat, maar nu hebben jullie de touwtjes weer in handen. Zodra ze dat eenmaal doorhebben, stopt het gelazer want dan heeft het geen zin meer. Goed gedaan joh!

Groet,

Anouk
 
hallo anouk,

nou hij slaapt nog steeds iedere avond vind het erg kanp hoor zeg hem dat ook iedere avond hij heeft als beloning een mooie kamer gekregen nieuwe dingetjes (bed had hij vorige maand al met een glijbaan en zo eraan dacht misschien dat het slapen dan gaan dan mooier word en het lukte ook wel een beetje)  met nieuwe gordijnen met autos en tractoren erop en nu is hij zo in zijn sas dat hij zeker weten gaat slapen hij wou nog wel eens beneden gaan tegen spartelen maar als ik nu zeg ben je moe dan zegt ie ja en dan wil hij naar bed dus ik heb echt gewonnen!
ben er zo blij van heb eindelijk weer eens de tyd voor mezelf lekker even rustig achter de computer even het forum door snuffelen heerlijk  is dat hopen dat hij het volhoud bedankt voor je reacties!
misschien spreekik je nog wel eens op een ander forum bericht!

met vriendelijke groeten jamie   mama van devran
 
hoi mama van devran wij hadden dit probleem ook met ons zoontje van 2.en ook alles geprobeerd en tenslotte terecht gekomen bij de osteopaat.na de eerste behandeling sliep die de hele nacht door.voor het eerst in   2jaar.we zijn 2x geweest en het gaat erg goed.je kan op google opzoeken wat een osteopaat precies inhoud.het is niet pijnlijk.
hij doet bepaalde drukpunten met z,n handen.en het is ook geen zweverig gedoe.
ik hoop dat je er wat mee kan.groetjes nancy
 

hallo nina,

bedankt voor je reactie gelukkig gaat het nog steeds goed ik beloon he miedere dag met lieve woordjes dat hij heel lief is en goed geslapen heeft en dan is hij zo bere trots op zichzelf dat hij zegt doe ik morge weer hij bedoeld dan de avond maar goed dan zeg ik dta ik het heel fijn vind en heel trots ben en ik moet zeggen dat moedigd hem wel een beetje aan om ook lekker te blijven liggen het heeft ook groten deeels aan mijzelf gelezen ik heb hem te vaak bij me gehad maar ja hij heeft ook zo veel meegemaakt dan kan ik het niet laten maar ben nu veel conseqeunter geworden en dat merkt hij su ik heb het voor elkaar gekregen ik zal je advies dan ook niet nodig zijn denk ik want hij heeft verder geen problemen hij had 1 probleem een moeder die niet conseqeunt was en bij zijn huilen meteen dacht wat zielig kom er maar weer uit maaar dat is voor bij en dat weet hij! jammer he dat je bij een eerste alles leren moet!
kan wel zeggen volgende keer beter maar dat komt er bij ons niet!

toch bedankt voor je reactie wie weet had ik er wel wat aan gehad!
misschien iemand anders die dit leest!

groeten van jamie  mama van devran 3,4 maand
 
Terug
Bovenaan