Mijn zoontje van bijna 2 wil nog niet praten

Hoi

Mijn zoontje van bijna 2(09-10-2005) wil nog niet praten.
Hij zegt maar een paar woordjes,niet meer dan 10.
Hij begrijpt gelukkig echt alles wat mag en niet mag,wanneer we gaan eten
of als ik zeg we gaan naar bed weet hij het precies.
Op het CB zeggen ze dat hij nu wel moet gaan praten.W e moeten pas 28-10
met mijn zoontje naar het CB.
Wie weet of kan mij hier een beetje mee helpen.
Als wij dingen tegen hem zeggen wat dat is weet hij het wel maar begint hij te laggen
Of wij herhalen het steets.
Voorlezen doen wij ook dat vind hij heel leuk,maar dan brabbeld hij echt in zijn eigentaal.

Groetjes mama van nino
 
Ik ben zelf pas de dag na mijn 2e verjaardag gaan praten (en hield niet meer op volgens mijn moeder). Ik wist blijkbaar niet goed hoe ik mijn spieren   van mijn mond moest gebruiken. Toen ik dat doorhad, had ik wel 50 nieuwe woorden op een dag. Ik zou me er niet zo druk over maken en als je dat toch doet, zou je eens contact met een logopedist kunnen opnemen en er wat vragen over stellen.

Groetjes, Miriam
 
Fijn dat je zoon al tien woorden zegt en dat hij volgens jou de dingen goed begrijpt. Ik heb ook een zoon van bijna twee en die praat ook bijna niet, zijn begrip is goed. Mijn zoon heeft veel last gehad van oorontsteking en heeft inmiddels buisjes gekregen. Dit hielp enorm. Maar kinderen van bijna 2 die nog niet zoveel praten en zich verder wel goed ontwikkelen zijn er veel meer. Maak je niet druk om het cb. ze kunnen je het advies geven om een naar een logopedist te gaan. Een logopedist doet dan een taalbegripstestje en zal je adviezen geven hoe je het beste met een kindje van 2 jaar kunt omgaan.
Enkele adviezen kunnen zijn dat je rustig moet spreken, dat je tijdens het voorlezen niet steeds maar vragen stelt, maar juist de dingen zelf benoemt. hem niet tot nazeggen dwingt, echt speeltijd voor hem in op de dag in ruimt enz......
Misschien kan je er wat mee. Succes


 
Hoi hoi,

Mijn zoontje wilde niet goed eten, en met 11 maanden werd er al gedreigd met een logopediste.
Nu eet meneer alles wat los en vast zit. Hij gaat echt wel praten, want hij kan het wel, maar niet zoveel als het cb in de boekjes heeft staan.....
Als er maar wat bij komt in de loop van de periode. Misschien heeft ie gewoon wel geen zin.

Je kent zelf het beste je kind, daar maar op vertrouwen, toch?!

Groetjes Bertine
 
einstein sprak pas vanaf zijn derde....

nee flauw natuurlijk. als je vooruitgang ziet dan komt hewt wel in orde. maar anders zou je toch eens langs een logopedist gaan.
nodig hem ook uit tot praten door echt actief te luisteren en te herhalen wat hij zegt.

succes
 
-probeer ook eens te doen of je niet begrijpt wat hij bedoelt en hem hiermee uit te lokt tot praten.
-zeg hem na zodat hij begrijpt wat je bedoelt en benoem daarna het juiste woord.
- geef hem een klein beetje drinken wat hem moet uit lokken tot het vragen van meer.
-als je met hem speelt doe dan exact het zelfde wat hij doet en benoem ondertussen met geluiden en woorden wat je aan het doen bent.

mijn zoontje is 20mnd en praat ook nog niet veel, ik maak me er geen zorgen om, zijn taal begrip is verder goed.
ik heb ook een zoon die wordt in decmber 4jr en praat als een kind van 18mnd-2jr en zijn begrip is niet goed.  
wij hebben voor hem ook een speciale hannan curses gevolgd wat ik dus ook kan toepassen op mijn jongste om toch zijn taal te stimuleren.  
 
Terug
Bovenaan