Mijn zoontje van ruim 4 maanden slaapt nog steeds niet door. Wie heeft er goede tips

Mijn zoontje heeft nog nooit doorgeslapen (op een paar nachten
na). Hij was bij de geboorte niet echt groot. Ruim 5,5 pond, dus hij had  
nog best een tijd nachtvoeding nodig. Nu krijgt hij 's nachts geen melk
meer, 5 flesjes van 200 met Johannes broodpitmeel overdag. Hij slaapt ingebakerd, los   werkt   niet en zelfs   met doeken wordt hij rond
vieren of vijven wakker, slaapt telkens 3 kwartier en is dan weer
wakker. Hoe kan ik dit patroon doorbreken. Hij heeft een speentje, we halen hem er nooit uit, geen lichten aan, laten hem ook een half uurtje jengelen, want echt huilen doet hij niet. Zijn slaappatroon is normaal 7.30 uur fles, 9.00-11.00 uur slapen, 11.00 uur fles, 12.30-15.00 uur slapen. 15.00 uur fles, dan 18.00 uur een fles 19.00 uur naar bed en 22.30 uur een fles.

Lastig hoor! Gelukkig moppert en huilt hij nooit dat maakt het natuurlijk wel weer heel gezellig overdag, maar geen goede nachtrust breekt je op den duur wel op.   Heeft iemand goede tips voor mij?

Groetjes,
Laura

Hoi,
misschien de fles van 22.30 niet geven en laat hem eens slapen totdat hij wakker wordt,hoe later op de nacht hoe minder geven dan...hebben wij ook zo gedaan...endus de rest van de dag wat meer melk geven of de laatste fles wat meer geven en dan met bijv rijstebloem(nutrix erin).Ik zou het eens proberen.Bij ons werkt het en vooral dat eens laten slapen na fles 19.30(wij kregen die tip van een andere moeder).
groetjes Gaby

Hoi,
Ik bedoel niet dat dat beter is,het is te proberen,wij hebben het zo gedaan,het is natuurlijk voor ieder kindje anders.Mijn meisje krijgt dus ook al lang   maar 4 flessen.Omdat het gewoon niet werkte haar om 23/24 uur wakker maken(endus uit diepste slaap halen).Soms krijg je overal advies,pik uit dat advies gewoon wat jij denkt dat helpt.Laat me nog weten hoe het gaat en wat je gaat doen.Of het zo laat...
gr gaby

Hoi,

Wat ontzettend vervelend voor je. Ik weet er alles van want die van mij is nu 4 1/2 maand en slaapt pas sinds een week of twee af en toe door. Daarvoor werd hij ook niet echt wakker en kreeg al heel lang geen nachtvoeding meer. Maar hij mekkerde gewoon snachts. Hij kreeg wel een speen en wij gingen er best vaak uit. Daar zijn we toen mee gestopt en dat heeft nu dus wel geholpen.
Ik heb dus wat betreft doorslapen geen tips, want volgens mij bepalen ze dat uiteindelijk toch zelf....hoe vermoeiend het ook is.
Maar wat wij wel hebben gedaan is af en toe apart geslapen. Dat is wel super ongezellig, maar daar door kwam er toch nog een iemand een beetje aan zijn nachtrust toe.
Ik ging dan op zolder liggen....dan hoorde ik hem ook echt niet.
Op die manier zijn we nog een beetje die vermoeiende periode doorgekomen.

Sterkte nog even. Het komt vast wel goed, maar ik begrijp hoe je je voelt (dood en dood en dooooodmoe!)

Misschien helpt t dat je niet de enige bent.

Hoi!

Leuk dat je het vraagt.

Hij heeft 2 nachtjes doorgeslapen, tot half 8, dus hij kan het wel. Vannacht was hij vanaf 5.00 uur wakker. Het gaat dus de ene keer beter als de andere, maar hij slaapt nog steeds niet goed door...Gisteren om 21.00 uur de fles gegeven, maar dat helpt dus nog niet echt. Vier flessen is geen optie, maar idd zit hij rond die tijd ook al in een ontzettend vaste slaap, dus of ik moet de bedtijd oprekken, maar dan huilt hij een uurtje of wat. Hij slaapt dan wel door, maar ik vind dit ook niet een optie. Of doorgaan zoals we gaan en elke nacht maar kijken hoe het gaat.

groetjes

Renske sliep eigenlijk al vrij snel goed door. Af en toe natuurlijk wel een nacht ertussen dat ze om half vijf kwam, maar dan legde ik haar aan, geef nog bv en dan was het na een paar minuten weer over alleen heeft ze sinds een paar dagen een heel verkeerd ritme. Ze komt nu 's nachts om de vier uur. Gisteravond had ze om tien uur laatste voeding gehad, ze kwam om half twee en toen weer om vijf uur. Laten liggen had echt geen zin, want ze had echt honger. Denk dat het bij Renske een regeldag was, want vanmorgen wou ze ook elke keer drinken en vanmiddag sliep ze ineens wel weer langer dus ze was vannacht zeker al begonnen met regelen ofzo. Hoop ook dat het snel weer beter gaat, want was net lekker gewend aan het doorslapen. Ik hoop dat het bij jullie ook snel komt. Sterkte ermee.

Groetjes Anneke

Terug
Bovenaan