Mijn zoontje weigert zijn fles!!

Hallo Mama's,

Heluup! mijn zoontje weigert zijn papfles!
Ik geef bv op verzoek, maar hij krijgt voor het slapen gaan een papfles met kv.
Dat ging altijd goed en daardoor is hij ook beter gaan slapen soms hele nachten en soms kwam hij nog 1x voor bv.
Maar nu sinds een dag of 5 weigert hij de fles en wil alleen de borst maar krijgt niet genoeg binnen en is heel onrustig, af en toe echt huilen en valt uiteindelijk in slaap, rond 21.00uur maar wordt om 23.00uur, 2.00,en daarna elk uur of 2 uur! En wil dan de hele tijd aan de borst!          Hij in nu 5,5 maanden.
Laten huilen gaat niet dan wordt mijn zoontje van 2 wakker!
Ben gesloopt de hele dag door!
Wat kan ik doen?
Iemand een tip?

Groetjes Nesie

vervelend zeg ! Kun je anders niet gewoon tijdelijk de borst geven ipv papfles ? En dan na paar dagen weer proberen? Of anders pap met een lepeltje proberen?
Mijn dochtertje vind van die kant en klare papjes uit een pakje ook errug lekker, maar die krijgt ze maar heel soms. Misschien kun je dat proberen, die zijn gewoon dikker, maar tja hoe zeg je dat, egaler, als je rijstebloem of pap erdoor doet wordt de melk een beetje vlokkerig, dat vond mijn dochtertje ook niet lekker. Ik geef haar nu Nutrilon Goede nacht omdat ze ook niet van pap houdt, en die kant en klare papjes erg duur zijn, en ik toch wat "meer" wilde geven.

Succes ! Bianca

Of misschien zijn het regeldagen ? Dat hij tijdelijk vaker drinkt zodat jouw melkproduktie omhoog gaat?
Of anders wordt het overdag misschien ook tijd voor bijvoeding?
Ik probeer gewoon maar wat te bedenken hoor, niet dat je dat MOET doen ofzo, voor we weer vervelende dingen krijgen zoals bij andere forums

Groetjes Bianca

Hallo nesie,

Ik ben het met biasch eens, misschien moet je met bijvoeden beginnen.
ik herken wat jij zegt, want ik heb dat ook gehad met mijn kleine.
Hij sliep altijd door en ineens kwam hij om de 2 á 3 uur en ook s'nachts voor borstvoeding. Iedereen zei dat het een sprongetje was, maar ik was op een gegeven ogenblik echt kapot! Op advies van het cb ben ik met fruit begonnen en op tijd gaan voeden.( ook om mijn borsten een beetje rust te geven) en als hij s'nachts zou komen, moest ik hem eerst laten huilen en als dat niet werkten, hem water geven. Maar dit was omdat hij eerder WEL doorsliep! Dus hij kon het wel. Hij huilde die nacht 13 min en toen sliep hij verder. En hij is nooit meer gekomen!  En door op tijd te voeden is hij ook echt veel rustiger.  Hij krijgt 4 voedingen per dag! En hij is nu 5 maanden en 2 weken.(maandag beginnen we zelfs met groente erbij)
Misschien moet jij ook met groente of fruit beginnen.
En misschien toch iets meer op tijd gaan voeden??
Ik zeg niet dat het bij jouw kleine ook helpt, maar misschien wil je het een paar dagen proberen.

Ik ben niet uit op een nieuwe discussie over wanneer te beginnen met fruit het is alleen mijn advies!!!!!!!!!

Succes
Groetjes Suus

Hallo Dames

Thanx voor jullie reactie!
Hij krijgt al zeker een maand fruit en groentehapjes! Volgens het cb had hij het nodig en tja elk hapje die ik nam wilde hij ook wel hebben hoor  en bij mij zoontje van 2jaar  ben ik ook begonnen met 4maanden  en dat ging hartstikke goed!

Maar hij blijft de fles weigeren ook al heeft hij zo een honger!  

Dus hangt hij elke avond aan de borst en de hele nacht weer!
Ik hoop echt dat het over gaat en dat het mischien wel een sprongetje is?!

Maar raad en tips blijven welkom hoor

Liefs nesie

hoihoi, ik weet niet wat voor speen je gebruikt, maar daar wil het ook nog wel eens aan liggen.bv dat de gaatjes te klein zijn.

had voor Sam een apart flesje voor zijn diksap, en op een gegeven moment wou hij die echt niet meer terwijl hij hem altijd leegdronk, heb ik het gaatje wat groter gemaakt en nu gaat het weer goed.

weet uiteraard niet of dit het het is maar je kan het altijd proberen toch.......(tenzij je al een papspeen gebruikt uiteraard)

veel sterkte en succes, groetjes linda

hoi nesie,
Jurgen had dat ook, ik ben toen kv gaan geven. DAT HIELP ALLEEN NIET!
ik denk dat het een sprongetje was. het was na ongeveer 2 weken over

groetjes

Terug
Bovenaan