<p>Hoi allemaal, </p><p>Even een vraagje over mijn zoontje (net twee). Hij is altijd met periodes een goede slaper en dan weer een wat mindere slaper geweest. Echt slecht nooit gelukkig en nu ook niet het geval gelukkig maar toch een vraag om advies. </p><p>Mijn zoontje slaapt de laatste tijd (sinds de klok verzet is) weer slecht in. We hebben meestal een standaard riedeltje wat we af gaan in een poging der succes.</p><p>- Allereerst een vast bedritueel. </p><p>- Wanneer hij begint te huilen praten we, na een paar minuten ,door de babyfoon. Dit eindigt meestal in paar minuten zingen. </p><p>- Hierna gaan we ernaar toe en gaan naast het ledikantje zitten. Hij gaat dan constant zitten, praat tegen ons of probeert het ledikantje uit te klimmen. </p><p>- Na een paar keer op en neer lopen halen we hem er meestal uit en proberen hem lopend in slaap te krijgen (dit hielp voorheen altijd). 'Savonds valt hij nu meestal in slaap. Smiddags niet. </p><p>- Na ongeveer 10 minuten zet ik hem in zijn bedje en geef ik hem een paar blokjes waarbij ik uitleg dat hij even mag gaan spelen en dat ik naar beneden ga. </p><p>- Na een dikke 5 minuten begint hij weer hard te huilen en haal ik hem er uit. </p><p>Met we bedoel ik overigens mijn man of ik. We gaan niet tegelijk. Hij heeft sinds een paar dagen ook een lampje aan, dit helpt iets maar niet veel. Het proces van in bed leggen en hem weer mee naar beneden nemen duurt meestal iets langer dan een uur. </p><p>Heeft iemand nog tips? Ik wil hem niet langer dan 5 minuten laten huilen. </p><p>Heel erg bedankt alvast. </p>