Mijn zoontje zit echt geen seconde stil!!!!

Hallo,

Ik ben Yolanda en heb 2 kinderen. Evi van 5 jr en Sem van 2 jr. Nou kan mijn zoon Sem echt geen seconde stil zitten. Wij worden er ondertussen echt een beetje gek van. Komt ie lekker bij je op de bank, dan gaat ie zitten, meteen weer staan, lopen, enz enz. En zo gaat het met alles. Alleen heel af en toe als ie in zijn kleine stoeltje voor de tv zit dan kan hij lekker rustig zitten. Maar ik wil hem dus niet vaak voor de tv zetten. Nu zat ik al te denken, moet ik mijn merken qua snoep en drinken misschien aan passen naar suikervrij/kleurstofvrij en geen chocolade..................ga zo maar door. Ik zou het op dit moment niet meer weten. Wie heeft er tips voor me?

Groetjes Yolanda
 
Elk kind is verschillend toch. Mijn dochtertje (16 maanden) zit ook geen seconde stil. Volgens mijn schoonouders was mijn man ook zo. Kan nog steeds niet goed stil zitten. Ik denk dat het gewoon in het kind zit. M'n dcohter wil alleen even stil zitten als we een boekje lezen, zelfs tv kijken helpt niet.
 
Mijn zoon van 2 jaar kan ook niet stil zitten. Hij krijgt zelfs helemaal geen snoep. Ligt ook aan het karakter denk ik.
tv kijken is 5 minuten en daarna weer lopen enz. Boekje lezen net zo...

Gr Esther
 
Ik heb een dochter van 14 maanden en die weet echt niet wat stil zitten is. Tenzij ze een boek in handen heeft. Dan klimt ze juist graag op schoot om plaatjes te kijken. Misschien werkt dat?
In de televisie is ze totaal niet geinteresseerd. Godzijdank! Wij kijken zelf ook vrijwel geen tv en wil ook niet dat zij er te veel aan went.
 
Mijn zoon en dochter konden ook allebei niet stil zitten. Nogsteeds is mijn zoon erg druk, maar het wordt al een stuk minder (hij is van de week 3 geworden). Ik zou het gewoon nog even tijd geven. Wie weet dat het over een jaar of 2 wel beter is. Tot die tijd, lekker laten razen met een step of fiets, laten klauteren in een klimrek enz.
Veel sterkte en succes!
Gr Liesje
 
toen mijn zoon klein was werd hij erg druk van kleurstoffen en suikers. m fristi en andere merken yoghidrink en snoep vreselijk, kon geen moment stilzitten. Ik ben toen overgestapt op suikervrij snoep en lette erop dat er niet teveel kleurstoffen inzaten en yoghidrink de deur uit. hij werd vrijwel meteen een stuk rustiger. inmiddels is hij 10 jaar en drinkt nog steeds geen yoghi want dat lust hij iinmiddels niet meer veel te zoet en een grote snoeperd is het niet dus eet nu weer normale snoep en gaat prima. ook naar de peuterspeelzaal has hij zijn eigen snoep mee, als er getrakteerd werd...
 
Mijn zoontje van inmiddels vier heeft dit ook gehad. Ook merkten we als hij iets kreeg wat echt bomvol met suikers en kleurstoffen zat, er erg druk er van werd. We zijn er rekening mee gaan houden. En dat hielp. Maar ook in het aard van het beestje... hij is zo bewegelijk als wat. Ik ben toen bepaalde rustpunten gaan creeren.
Tijdens eten/drinken/snoepen etc. aan tafel. In begin was je alleen maar aan het corrigeren. En als ie een tijdje kon blijven zitten werd ie beloont bv met rozijntjes of knuffels. Ook creeerde ik momenten dat hij kon rennen, vliegen en klauteren.
Het heeft wel zijn vruchten afgeworpen. Maar het is en blijft een druk manneke.
Mijn advies is probeer dingen een tijdje uit. Geef het de kans om te slagen. Werkt het niet ga dan verder. Doe het systematisch.
En volg ook je gevoel. Want mama's weten soms best veel.

Succes met je kleine wervelwindje.

Groetjes Laura
 
Ik heb meerdere keren gelezen dat suikers en kleurstoffen heel weinig effect hebben op het gedrag van kinderen. Veel minder dan we de laatste jaren hebben aangenomen.

Wat ik wel weet is dat jongens so wie so drukker en beweeglijker zijn dan meisjes. Ik heb ook van beide een en merk dat ook echt. Mijn zoon is fysiek veel drukker.

Wat bij hem wel helpt is om hem ruimte te geven die energie kwijt te kunnen en hem te leren dat er momenten zijn waarop hij toch echt stil moet zitten. AL is dat moeilijk. Zeker voor een 2-jarige. Veel buiten spelen en klimmen en rennen helpt hier wel echt.

Succes met je stuiterballetje, haha. En laat het een beetje los, dan blijft er voor jezelf meer ruimte over om van hem te genieten ipv je veel eraan te ergeren.
 
Terug
Bovenaan