mijn zoontje zit overal aan

hoi
mijn zoontje van 2,5 zit overal aan in de winkels.
ik word er soms gek van  en ik  blijf maar waarschuwen dat hij overal af moet blijven.
hij zet het wel weer terug maar zit ook aan de breekbare spullen.
ik kan hem ook niet altijd in een buggy zetten want soms heb je in winkels alleen maar een trap naar boven en moet hij dus wel uit de buggy.
en ik vind dat hij het ook maar moet leren.
ook heb ik wel geprobeert om hem erbij te betrekken en dat hij me mag helpen maar daar heeft hij geen interesse in.
zijn er meer ouders die er last van hebben en hebben jullie dan ook enig idee wat je eraan kan doen.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
gr. wanhopige moekie
 
Hey wanhopige moekie !
Ook onze dochter, ruim 2 jr.,  zit ook overal aan als ik haar zelfstandig laat lopen.
Kan het me ook best voorstellen als je door hun ogen kijkt, je ziet overal mooie spullen en je mag nergens aankomen, best lastig toch voor iemand van 2,5 jr. Al die verlijdingen, die kan je toch niet weerstaan? Vooral waar al die bekende poppetjes op staan zoals de teletubbies, winnie de poeh enz.
Ook ik vind het erg vervelend hoor, begrijp me niet verkeerd.
Ik probeer haar daarom ook zo veel mogelijk in de buggy of wandelwagen te vervoeren om de strijd te voorkomen.
Het maakt het er nl niet gezelliger op he, het winkelen zo.
Het enige wat je kan doen, denk ik,  is aflijden en consequent blijven verbieden.
Mee laten helpen dingen te pakken die  hij wel mag  aanraken of helpen zoeken naar iets wat je hebben moet.
Ik hou mezelf voor dat het een fase is en dat deze ook vanzelf weer voorbij gaat...hihi
Succes hoor, liefs van Miena.
 
hoi  dank je  voor je adviezen en ik ben blij dat ik niet de enige ben hahaha.
Nou dan moet ik er  het beste ook maar van maken en hopen dat het snel weer overgaat.
gr moekie
 
Hoi Pien,

Onze dochter is nu bijna 3 en wil het liefst ook overal nog aankomen, nu ja dat mag ze natuurlijk ook niet. Vanaf een jaar of 2 zeggen we dan ook altijd....

Kijken doe je met je..... ze zegt zelf dan oogjes en niet
met je ....handjes (zeg ze dan ook zelf).

Hierdoor is het langzamerhand een stuk minder geworden, maar goed blijft naruurlijk allemaal interessant...

groetjes Anna    
 
Goede morgen allemaal,

Ik ben mama van een dochter net Lieke 2 jaar, nu ben ik zwanger
van de 2de en nu heb ik al een kinderwagen gekocht..
Tegen die tijd dat de baby geboren word is Lieke 2,5 jaar..
Nu dacht ik dat ze dus wel mee kan lopen naast de wagen,
maar nu krijg ik toch wel sterk mijn twijfels als ik dit zo lees...
Lieke zit tot nu toe altijd nog in de wagen..
Ook heeft ze op het moment wegloopverschijnselen en als ik dus
achter haar aan ren om haar te pakken vind ze het prachtig...
Ik ga denk ik maar een kiddyboard aanschaffen zodat ze straks daarop kan staan..

groetjes simone
 
Terug
Bovenaan