mijn zoontjes slapen wel van 18.00/24.00 maar niet van 24.00/6.00 help

mijn zoontjes zijn nu 10 weken geweest en ze slapen wel van 18.00 /24.00 en niet van 24.00 tot 6.00.
ze krijgen om de 4 uur voeding en de laatse voeding zo laat mogelijk te doen zo dat zo flink door slapen maar dan komen ze nog om 4 uur om voeding te vragen en dan kan ik alles doen maar ze willen eten.
ze krijgen 180 cc maar ik heb het gevoel dat ze erna nog honger hebben en ik heb al extra voeding geprobeert maar dat help niet. of extra drinken maar dat helpt niet ze willen persee die nacht voeding ik weet niet hoe ik dit eraf krijg en ik heb ook veel horen zeggen over rijstbloem maar ik weet niet of je dat zomaar mag geven of dat je dat eerst met het cb moet overleggen wie kan mij tips geven het is   moeilijk voor mij omdat het een tweeling is en ik kan ze niet ongelijk laten komen want dan heb ik helemaal geen nachtrust meer al vast bedankt
 
Hoi moeder van de tweeling. Wat zul jij moe zijn, of niet? Mijn zoontje is nu 16 wken en ik was heel blij dat hij met 8 weken doorsliep. Want ik was echt kapot van die nachtvoeding. Trouwens is het al prachtig dat ze netjes om de 4 uur komen want dat duurde bij mij best lang.
Rijstebloem is pas vanaf 4 maanden begreep ik. Ik heb het nog niet gebruikt omdat hij aardig doorslaapt 's nachts en omdat ik zelf voed. Ik zou dat niet zomaar geven. Wel zou ik proberen het mooie ritme dat ze hebben, te doorbreken. Je zegt dat ze slpane van 6-12. Geef je de laatste voeding dan om 6 uur 's avonds of heb je nog een latere voeding? Als je die niet geeft, zou ik zowieso je kindjes wakker maken om 11 uur en nog een voeding geven. Die voeding vervalt namelijk pas als ze een maand of 5/6 zijn.
Als ze nu al van 6-12 slapen, is dat 6 uren achter elkaar. Dat redden ze dus. Probeer dat nu eens te verschuiven naar de late voeding. Dus dat ze om 11 uur 's avonds die (voor hun gevoel) nacht pas ingaan. Dan slapen ze van 11 tot 5 uur 's ochtends. En naarmate ze ouder worden, trekken ze dat vanzelf tot 6 of 7 uur.
Om het te verschuiven, heb ik Jochem toen op het tijdstip dat hij z'n lange slaap wilde gaan doen, een beetje wakker gehouden. Steeds even wakker maken, beetje rommelen boven zodat hij niet zo diep sliep. En na de voeding van een uur of 11 was er de rust en stilte om lekker diep te gaan slapen.  Zo langzaamaan kun je dat ritme dan een beetje verschuiven.
Voor de nachtvoeding zou ik een beetje geven zodat ze aan minder voeding wennen. Probeer ze zoveel te geven dat ze het trekken tot 7 uur 's morgens. Om 7 uur is dan je eerste voeding, netjes om de 4 uur, dan kom je uit op 5 voedingen met een beetje in de nacht. Weet je wat ik ook wel heb gedaan? "s Avonds rond een uur of 7 voeden, dan om 9 uur een beetje en dan om 11 uur een beetje. Ze zitten dan echt lekker vol voor de nacht, je maakt ze steeds even wakker zodat ze nog niet zo diep slapen en dan heb je er alles aan gedaan om ze zo lang mogelijk de nacht door te laten slapen. Is mijn verhaal een beetje duidelijk? Ik hoop het maar en als je nog vragen heb lees ik het wel van je. Veel succes want dat nachtvoeden is echt geen pretje!

Groeten, marijke
 
Ik weet niet of ik je verhaal goed begrijp, maar als je zoontjes van 18-24u slapen, dan slapen ze eigenlijk wel door, maar alleen op de verkeerde tijd. Je zou dan moeten proberen om hun dag-/nachtritme wat op te schuiven. De truc is om te zorgen dat ze niet te lang achter elkaar slapen tot het echt nacht is. Dus proberen geen slaapjes van langer dan 3 uur te laten doen en zo rond 23u de laatste avondvoeding geven. En dan hopen dat ze daarna hun 'nacht' gaan maken.

Hoe dan ook, ik wens je veel succes en energie toe. En houd vast aan de gedachte dat er een dag komt dat ze het klokje rond slapen!
 
Als je de laasts voeding rekt om ze langer te laten doorslapen, werkt dat vaak niet, omdat ze dan weer eerder honger krijgen. Je kunt ze na vier uur wakker maken voor de laaste voeding en ze dan laten slapen tot ze wakker worden. Rijstebloem kunnen de darmen nog niet te verteren en moet je niet geven voor 4 maanden. Vaak word dat wel gedaan voor de nachtrust, maar voor de kinderen is dat echt niet goed, hun darmen kunnen dat niet aan. En kunnen ze er verstopt van raken, ook de nieren werken net goed genoeg om de melk te verteren, als je daar ook nog wat bijdoen, komt dat de niertjes niet ten goede. Hopelijk slapen ze gauw wat langer, want met een tweeling zal je het zwaar hebben.
 
Ik denk ook dat het geen kwestie van doorslapen is, maar van dag en nachtritme. Probeer dit eerste lange slaap uit te stellen of te onderbreken voor een voeding. Hoewel je aan de andere kant natuurlijk blij bent dat je 's avonds even rust hebt, want 2 baby's...oef....Ik denk toch dat je uiteindelijke meer baadt hebt aan een goede, ononderbroken nachtrust. Proberen dus dat ritme aan te pakken.
Inderdaad geen rijstebloem geven. Een kins voelt zelf aan waaraan het eraan toe is om door te slapen. Dat moet je niet gaan forceren door de voeding te "manipuleren". Probeer eerst dat ritme aan te pakken. als ze na de voeding honger lijken te hebben, dan is dit zeer waarschijnlijk geen honger, maar zuigbehoefte. Probeer eens een speentje te geven na het eten (misschien doe je dat al). Dan kunnen ze door zuigen en vallen ze in slaap omdat die behoefte wordt voorzien, zonder te "overeten".
Succes!!!
 
Hoi,



ik heb een vergelijkbaar probleem. Mijn dochterje van 10 weken drinkt
haar fles van 23.30/0.00   uur
zeer slecht op. Zij drinkt hooguit 90 a 100 cc en wordt dus weer rond
05.00 uur wakker omdat zij honger heeft. Ze is voor haar laatste
avondfles niet slaperig maar echt
goed wakker. De
fles van 05.00 uur drinkt zij dan wel goed op. Zij houdt het tussen
17.00 uur - 23.30 uur (waarvan zij vanaf 20.00 uur in haar bedje te
slapen) het prima uit houdt met de fles van 180 cc. Haar ritme moet dus
een beetje verschoven worden. Op advies vana nderen ga ik vanavond dus
proberen om haar rond 22.30 uur wakker te maken i.pv. pas rond 23.30
uur om haar dan de laatste fles te geven. Op die manier heeft zij niet
meer dan 3 uur slaap. ik ben benieuwd of het werkt.



succes.

 
Hoi,

Probeer overdag als ze in bed liggen gewoon met de gordijen open te laten slapen en 's avonds na de laatste voeding de gordijnen dicht te doen. Zo krijgen ze sneller een dag en nacht ritme.
Rijste bloem mag je gewoon gebruiken doe er maar 3 schepjes per 180 cc in en let erop dat ze niet verstopt raken.
Dit advies heb ik ook van het cb gekregen en bij ons werkte het perfect! Onze vent sliep na 6 weken al van 22:00 uur tot 07:00 uur

Sterkte ermee!
 
hoi allemaal

bedankt voor jullie tips
ik ga ze gewoon proberen en ik zie wel waar ik strand
slapen doen ze al met gordijnen open of als het te warm is op onze slaap kamen( alleen overdag)
maandag moet ik naar het cb en ik hoop dat ik dan extra mag voeden als hun nee zeggen doe ik het zelf gewoon (hun hebben s'nachts niet 2 huiende baby's)
ze blijven nu ook wat langer wakker sávonds en dat begint ook te werken

groetjes kristel
 
Terug
Bovenaan