Milan weigert ineens een fles

Sinds afgelopen zaterdag weigert Milan soms een fles. Hij is nu bijna 7 maanden en kreeg 4 flessen van 230cc op een dag. 's Ochtends een fruithap en 's avonds/eind van de middag  groenten. De laatste fles was meestal iets minder omdat hij vlak daarvoor zijn groenten kreeg. Afgelopen zaterdag wilde hij de fles van 19:30 uur niet meer. Dus hebben wij hem 's avonds om 23:00 uur wakker moeten maken. Gisteren wilde hij de fles om 12:00 uur en om 16:00 uur niet meer. Nu heeft hij gisteren maar 2 flessen gehad. Vanaf vandaag probeer ik maar 3 flessen te verdelen. Hij dronk altijd heel goed? Herkent iemand dit? Misschien  komt zijn derde tandje door, ik weet het niet. Bij zijn eerste 2 tandjes ging hij ook niet minder drinken.  Groetjes Monique
 
Hoi hoi,

Mijn zoontje nu ruim 8 maanden, liet op een gegeven moment ook een fles staan. Dit is heel normaal hoor ze krijgen gewoon minder behoefte aan de fles voeding.
Het eet/drink schema van Daan was met 7 maanden als volgt:

8.30 een bord bambix
11.30 een fruithapje
12.30 een plak brood
12.45   130 cc melk
15.30 een flesje diksap en af en toe een koekje erbij
16.30 groente met iets van yoghurt na
20.15   200cc melk met 3 theelepeltjes bambix

Als ik zo naar mijn eigen schema kijk zou je best een fles weg kunnen laten.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en succes ermee.

Groetjes Saskia
 
Hoi Monique,

Ik zit met hetzelfde probleem. Youri is 7 maanden en krijgt 3 flessen van 230, of 2 flessen van 230 en 1 bord pap (komt dus op hetzelfde neer). Hij eet de middelste fles of het bord pap altijd keurig op, maar de ochtendfles is een ramp en de avondfles is drama. Soms eet hij maar 100 van de ochtendfles en 30 van de avondfles.

Ik heb dus geen tips, maar ik weet in ieder geval wat het is, behalve dan dat ik al een fles minder geef. Ik ben benieuwd of andere mama's ons kunnen helpen...

Groetjes,
Maike
 
Hallo allemaal,

Nou Emily is nu ruim 8 maanden en bij 7 en halve mnd is zij ook begonnen met steeds minder melk drinken. Ik heb me daar ook erg zorgen overgemaakt en van alles uitgeprobeert zoals: thee bij de melk, dikspa erbij, koude melk, wrame melk, gewone halfvolle melk en zelfs karne melk, ander flesje. Nou meiden niets hielp hoor. De enige remedie is er zelf aan toe geven dat je kindje wat ouder wordt en dus behoefte krijgt aan andere dingen. Ben gisteren naar het CB geweest en omdat Emily minder dan 300 cc opvolgmelk krijgt moet ik haar wel vit d bij gaan geven. Wist je trouwens dat een boterham belegt met kaas geld voor 150 cc zuivel!?
Emily haat schema ziet er als volgt uit:
8 uur: boterham met korst, boter en beleg en flesje 130 cc (ondertussen drinkt ze   deze op)
9:30 diksap
10-11 slapen
12 uur: boterham en flesje 100 cc
14 uur diksap en koekje
14:30-16 uur slapen
16 uur: water en fruit
18 uur: warme maaltijd flink portie en fles 100 cc (deze drinkt ze niet op!) en dan nog 100 cc toetje na.
19 uur in bad en om 19:30 naar bed.
Bij elkaar drinkt ze dus tussen de 200-300 cc melk op een dag. Op zich is dit prima vlgs het cb omdat ze ook al zoveel anders eet en ze heeft opz ci genoeg zuivel.

Maak je er aub niet druk om het helpt toch niet!!!
Gr Helen
 
quote: Monilove schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-08-2005 08:57:04'));

Sinds afgelopen zaterdag weigert Milan soms een fles. Hij is nu bijna 7 maanden en kreeg 4 flessen van 230cc op een dag. 's Ochtends een fruithap en 's avonds/eind van de middag  groenten. De laatste fles was meestal iets minder omdat hij vlak daarvoor zijn groenten kreeg. Afgelopen zaterdag wilde hij de fles van 19:30 uur niet meer. Dus hebben wij hem 's avonds om 23:00 uur wakker moeten maken. Gisteren wilde hij de fles om 12:00 uur en om 16:00 uur niet meer. Nu heeft hij gisteren maar 2 flessen gehad. Vanaf vandaag probeer ik maar 3 flessen te verdelen. Hij dronk altijd heel goed? Herkent iemand dit? Misschien  komt zijn derde tandje door, ik weet het niet. Bij zijn eerste 2 tandjes ging hij ook niet minder drinken.  Groetjes Monique

Hoi Monique, we hebben wel een hoop gemeen , ik heet ook  Monique, heb een zoontje van bijna 7 maanden die sinds kort bijna geen fles meer wil, alleen nog maar de 1e voeding 'sochtends en we maken hem ook weer wakkker om een uur of 22.00 want om 20.00 hoeven we echt niet met een fles aan te komen! (En ik werk ook in de marketing bij de afdeling waar ik zit, zag jouw reactie bij het topic van begin 2005 moeders over werken).

In het 'oei ik groei' boek klopt het wel precies met een fase die ze daar beschrijven, het weigeren van de fles. Björn heeft bij de middag fles, om 15.00 alleen wél honger. Dus geven we hem nu een liga (of 2) en een joghurtje (danoontje of iets soortgelijks). Hij wil nu ook vaak als wij iets eten van ons mee eten. Begint gewoon een eigen willetje te ontdekken en te ontwikkelen denk ik! Het enige waar ik mee zit is dat hij genoeg zuivel binnen krijgt. Gewone joghurt is hij niet zo dol op maar voor fruit-joghurt mag ik hem wakker maken gelukkig

groetjes
Monique, mama van Björn (26-01-2005)

 
Terug
Bovenaan