Mim

Hallo meiden,

mijn zoontje Bas is nu 9 maanden en ik las in het groeiboekje/voedingsschema dat hij nu van 4 naar 3 maaltijden per dag kan gaan.
Ik geef als laatste voeding om 20.00 uur een fles pap. Nu las ik dat hij als laatse voeding voortaan de groentehap en het toetje behoort te krijgen.
Hoe hebben jullie deze overstap gemaakt en wat was jullie schema bij 9 maanden ongeveer??
Alvast bedankt voor de reacties.
 
onze dochter is 8,5 maand en wij hebben ook dit schema toegewezen gekregen alleen ze wil maar een paar hapjes groente en daar kan ze natuurlijk niet op slapen dus wij geven nog gewoon die laatste fles (slapen ze volgens mij ook beter op ) net zolang tot ze een keer potje groente op krijgt. Niet teveel vasthouden aan wat ze zeggen op het cb.Ook naar je eigen gevoel en kindje luisteren. Succes
 
Hoi, mijn dochtertje is nu 9 1/2 maand geweest en heeft het volgende schema;
6.30u fles pap 200cc(of van bordje)
10.30u fruit naar behoefte
11.30u boterham+fles 200cc
14.30u fles 200cc
16.30u/17.00u groente (potje 200gr)
18.00u/18.30u yoghurt
daarna lekker slapen....
eerst kreeg ze dus nog een flesje voordat ze naar bed ging, maar ipv.flesje krijgt ze nu het yoghurt toetje (of nestle fruit+opvolgmelk of bv.yoghurt toetje met fruit van olvarit)

Bij ons werkt dit heel goed en die laatste fles is er heel geleidelijk vanaf gegaan.Op een gegeven moment wilde ze m gewoon niet meer...
Wat nicolet zegt, niet teveel vasthouden aan het cb zou ik ook doen hoor.Als je kindje het nodig heeft dan zou ik het lekker doen. Ons meisje is niet zo'n stevig dametje en neemt dus lekker waar ze zin in heeft...succes ermee.
 
Hallo,
We zijn geweest!!!! We hebben het dus gevraagd. Het is idd de bedoeling dat de groente en het toetje de laatste voeding wordt. Ons was een tijdje geleden al geadviseerd om de laatste fles een gewone (melk-) fles te laten zijn zonder pap. Dit zou het makkelijker maken om die fles te laten vallen. Nu mag dus die laatste fles eraf. Als zoonlief z'n groente en toetje goed eet en niet uitspuugd. Dit hebben we vanavond gedaan en nu is het afwachten hoe de nacht gaat. De arts (cb) adviseerde om, als hij het niet redt, een halve fles te geven om het te compenseren. Je kan het misschien afbouwen op die manier. Onze zoon dronk de laatste tijd zijn fles niet meer leeg (vaak de helf of meer laten staan). Daarom heb ik het nu zo geprobeerd. Ik denk wel dat als onze zoon "laat" gaat slapen dat ik heb anders gewoon wat te drinken geef (diksap o.id). Maar hij ligt om half 7/7u op bed dus doe ik het nu nog niet. Veel succes met afbouwen en laat nog weten hoe het bij jullie gaat?!
Groetjes
 
Mijn zoon (Leon)is inmiddels bijna 1 en drink nog steeds een fles opvolgmelk met pap voordat hij gaat slapen. Ik heb het gevraagd bij het consultatiebureau en ze zeiden dat als hij daar behoefte aan heeft, ik daar gewoon nog een tijd mee door kan gaan. Leon krijgt 3 flessen opvolgemelk. 's morgens, tussen de middag en 's avonds. Hij wil geen diksap of water oid. Alleen maar melk. Heel af en toe wil hij 's nachts ook nog een fles melk. Ik denk dat je vooral naar je eigen kind moet kijken. Ze geven zelf goed aan waar ze behoefte aan hebben en wanneer.

Groetjes Roos
 
wij hebben de 3e fles rond half 3 laten vallen ipv de laatste. voor de 3e voeding krijgt mijn zoontje nu een fruithap met thee

schema:
8.00 pap 200cc
12.00 brood met fles 150cc
(tussendoor nog wat drinken)
14.30/15.00 fruithap met thee
17.30 warm eten
20.00 fles 200cc

dit zijn ook 3 flessen
Groetjes M
 
hoi,
bij mijn kinderen was het toetje dus gewoon een lekkere fles volle yohurt of biogarde, met een scheutje roosvicee. Waarschijnlijk niet zoals het cb zou adviseren, maar het werkte prima, net zoals het vroeger ook werkte toen ik baby was. (je moetde volle yoghurt mengen met 1/4 water, ivm de eiwitten ed. Halfvolle yoghurt is niet goed. Dit adviseerde trouwens wel de arts van het cb bij mijn zoontje, omdat hij totaal gene opvolgmelk lustte)
 
Terug
Bovenaan