Mimpi, ben je er nog???

Haai dames,

Goede gok inderdaad haha. Ze waren al geboren.
We hadden maandagochtend 7 juli een reguliere controle bij de gyn, maar toen bleek ik al 3 cm ontsluiting te hebben. En de gyn vond dat ik veel te moe was en tijd om de kids te gaan halen. We zijn meteen doorgestuurd naar de kraamsuites in het Diak (Utrecht), wat een fijne kamers zijn dat!
Vliezen van de onderste baby zijn handmatig gebroken, maar weeën kwamen niet op gang. Toch maar een infuusje dus, kwam nog steeds niet op gang.. Hoeveelheid omhoog.. en toen kwam het driedubbel op gang dus! Wat een weeënstorm. Ontsluiting viel ondertussen een beetje tegen, bleef een beetje hangen tussen 5 en 7 cm. Maar toen kwamen er persweeën (die ik dus moest inhouden) en ging het snel naar 10. Ondertussen was ik zo gesloopt dat het persen niet snel genoeg ging en bij beide babies de vacuumpomp gebruikt moest worden. Verbazingwekkend: geen scheur en geen knip! Terwijl Kaya toch niet heel klein was met zijn 3100 gram. Kaya dus door naar de couveuse en ondertussen kwam Liz. Daarna hield mijn baarmoeder het voor gezien en bleef ik maar bloeden. Ze hebben me nog geopereerd omdat ze dachten dat er een stuk placenta was achtergebleven, maar dat was niet zo. Wel alles mooi schoon gemaakt van binnen, wat mij nu in het vloeien scheelt ;-)
Even heftig dus, mijn HB-gehalte is nu heel minimaal en dat zal nog wel even zo zijn. Ik geef voor de helft borstvoeding (om en om, dus eigenlijk gewoon voor 1 kind). Maar ze zijn alles zo waard!! Wat een ervaring en wat een gevoelens.. ook onrust & onzekerheid maar vooral veel liefde :)
Jullie ook nog succes! Juli is nog niet voorbij..
liefs, Rudy

Hé Rudy,

Fijn hè, dat Diak, wij waren toen ook heel tevreden!

Meid, wat balen dat je je persweeën weg moest zuchten, lijkt me ondoenlijk!

Gaat het nog steeds goed met jullie kerel (inderdaad, wat een goed geboortegewicht!) en meisje?
Wat naar dat je nog onder het mes moest voor dat bloeden. Hebben ze je dan een soort van gecurreteerd? Dat scheelt zeker in het vloeien, da's dan een klein gelukje bij een ongeluk.

Doe maar rustig aan en geniet vooral van je twee kindjes!
Hebben ze je al Floradix aangeraden? Is goed voor je ijzergehalte. Het is niet echt lekker of zo, maar het schijnt goed te zijn. Gewoon te koop bij de drogist.

Liefs, K

Nog even benieuwd naar je handen en het vocht vasthouden. Hier wordt het (uiteraard) alleen maar erger, dus ik heb opbeurend nieuws nodig over hoe snel het wegtrekt ;-)

Alles goed met jullie en de tweeling? Trek je het nog een beetje? Knap hoor dat je borstvoeding geeft!

Liefs, K

Hoi!
Nou, goed nieuws op het vochtfront. Het heeft even een week geduurd, maar toen was het opeens in een dag of 2 compleet verdwenen. Ik zat met verbazing naar mijn enkels te kijken haha. En waarschijnlijk heeft mijn lichaam het vocht iets langer vastgehouden door het bloedverlies (ben inderdaad aan de Floradix). Het gevoel in mijn vingers is nog steeds niet terug, maar zeker verbetering in de handen en vingers! Ik hoef niet meer met spalken en braces te slapen...
De borstvoeding ga ik alweer langzaam afbouwen, ik kan zelf nl. niet goed bijkomen op deze manier. Val veel te snel af (ben al 25 kilo van de 30 kwijt!) en mijn HB kan op deze manier niet snel bijtrekken. Daarnaast vind ik het wel erg intensief met een tweeling. Nou ja. Elke dag is meegenomen zal ik maar zeggen.
Succes nog met de laatste loodjes! Hopelijk snel babynieuws!
groetjes, Rudy

Jemig, wat ben je al veel gewicht kwijt, dat gaat wel een beetje erg hard! Ik snap dat je nu toch aan het afbouwen bent met borstv. Het lijkt me erg pittig met een tweeling!

Op het vochtfront inderdaad goed nieuws, haha! Bij onze dochter hield ik veel vocht vast door mijn hoge bloeddruk. VOlgens mij duurde dat toen ook een week voordat ik dacht: O ja, dit zijn mijn benen!

Kalm aan meid! Hou je rust, het is al druk genoeg met die twee kleintjes in huis!

Liefs, Kaskes

Terug
Bovenaan