Minder beweging voelen

<p>Hi!</p><p>Ik voel de baby vandaag ineens een stuk minder, normaal is het een onwijze drukte maker maar nu krijg ik om de paar uur een schopje en dat was het. Nou lees ik natuurlijk gelijk allemaal horror verhalen op google dus ik vraag me af of jullie hier ook wel eens last van hebben. Ik ben nu 34 weken zwanger.</p><p>Als het morgen nog zo is ga ik natuurlijk bellen! (Maar ik hoop dat hij gewoon even een rustig dagje heeft? Of zou er echt iets ergs kunnen zijn?)</p>

Ik zou je niet te druk maken. 
Mijn kleine is al een drukte maker sinds ik haar voel, maar heb heel soms ook wel is een dag dat ik haar maar 1 of 2 keer voel. Denk dat er niks aan de hand is hoor, hij heegt vast een lui dagje! 
Mocht je je echt heel erg zorgen maken kan je altijd even bellen. 

Hier ook normaal een druktemaker, maar ook echt wel dagen dat de baby rustiger is. Dat hoort er nu eenmaal bij, zelf ben je toch ook niet iedere dag even druk? ;) Zolang je de baby iedere paar uur nog voelt, is er waarschijnlijk niks aan de hand! Daarnaast begint de ruimte in je buik kleiner te worden, waardoor de bewegingen subtieler worden. Ik ben ondertussen 38 weken en voel vaak niet echt schoppen meer, maar meer duwen. Dan kan mn buik alle kanten op gaan omdat meneer of mevrouw aan het draaien is van links naar rechts. Maar er zijn ook uren bij dat ik de baby helemaal niet voel, dan is ie aan het slapen. Even een half uurtje rustig op de bank zitten en mn buik vervelen (beweging uitlokken) en ik heb zo weer een actief kind. ;) Mocht je je toch ongerust voelen, dan raad ik je aan om toch even de VK te bellen. Daar zijn ze namelijk voor!

Hoi,
er zitten idd drukke en rustigere dagen bij. Waarschijnlijk is er niets aan de hand. Je kunt eventueel een uur op je linkerzijde gaan liggen en dan zou je minstens 6 schopjes moeten voelen.
 Als je de kleine echt heel weinig voelt, dan zou ik toch even met de verloskundige overleggen. Heb ik vorige week ook gedaan en toen zijn er voor de zekerheid extra onderzoeken gedaan. Maar gelukkig was er niets aan de hand (CTG was goed, goede groei op echo en ruim voldoende vruchtwater bij 39+ weken). 
Hopelijk is de kleine van jou inmiddels meer aan het bewegen. Als er nog veel twijfel/ongerustheid is, zou ik gewoon bellen. 

Het klopt dat het de ene dag meer is als de ander.
Maar als je je eigen toch zorgen maakt en ik denk stiekem dat je dat wel doet anders plaats je geen forum zou ik toch eventjes  te verloskundige bellen?
Beter 1 keer teveel als te weinig want je maakt je stiekem toch druk.
En je mag altijd bellen  al is het maar voor  een gerust stelling?
Dus niet wachten  tot morgen gewoon bellen ??
Succes met de laatste loodjes 

Het wisselde hier ook heel erg. Maar de artsen in het ziekenhuis zeiden dat als het minder was ik beter even langs kon komen ( het was al meerdere keren mis gegaan bij mij) beter 10 keer voor niks dan 1 keer te laat.
Dus als je twijfelt gewoon even bellen en vragen om een extra controle

Als je je zorgen maakt en het is echt anders dan anders meteen bellen! Eigenlijk zelfs als je je niet zo'n zorgen maakt... Anderhalve week geleden ben ik bevallen d.m.v. een spoedkeizersnede. De avond ervoor voelde ik minder leven en dat verbeterde niet, daarom besloten om met 36.5 wk onze zoon te halen. Nu alles goed, maar 1 dag later was misschien te laat geweest, aldus de gynaecoloog... Ze zijn er voor, en helpen je echt graag, meestal om je gerust te stellen, maar een enkele keer om een baby te redden! 

Gewoon even bellen voor de zekerheid. 
Waarschijnlijk is er niks aan de hand. Ik voelde mijn zoon ook wel eens een dagje wat minder, maar de geruststelling is fijn! 

Terug
Bovenaan