Minder beweging

Hallo dames,

Ik lees overal dat het babytje steeds beweeglijker wordt. Maar bij mij is ie echt heel rustig. Alleen sochtend een paar trapjes en savonds wat trapjes. Ik weet dat ik me geen zorgen hoef te maken omdat ik het wel voel maar toch doe ik het wel onbewust.

Wie o wie kan mij helpen?

Ik ben trouwens 25 weken en 3 dagen

Karlijn

quote: JeroenKarlijn schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-06-2009 10:07:54'));

Hoi Karlijn,

Ik denk dat dat per baby verschillend is. Ik ben nu 21 weken en 2 dagen zwanger en overdag voel ik ook niet zo heel veel. Doordat je steeds in beweging bent overdag voel je 't niet. Ik heb er ook dagen bij dat ik die kleine zelfs alleen 's ochtends in bed alleen maar even voel. Denk inderdaad niet dat je je er druk over hoeft te maken. Mijn eerste was helemaal een rustig kind. Die voelde ik op het laatst ook overdag haast niet. De één heeft een druk en bewegelijk kind, de ander een slaperd. Of je hebt veel vruchtwater waardoor je baby veel bewegingsvrijheid heeft en jij het daardoor minder gauw voelt.
Geniet maar gewoon van de momenten dat je 't wel voelt.

Groetjes van Corina

Hee hallo,

Hier hetzelfde hoor. Het lijkt wel of hij nu minder ruimte krijgt om te bewegen. In het begin was hij echt heel druk, als ik hem een half uurtje niet had gevoelt, merkte ik dat meteen op.
Nu is hij een stuk rustiger geworden, ik voel hem nog wel regelmatig, maar lang niet meer zo veel als ik het begin.
Op de oktober en september forum heeft iedereen het erover dat de kleintjes juit meer gaan bewegen, dat is bij mij helemaal niet zo, integendeel.

Ik geloof dat je hem in ieder geval 1 x per dag moet voelen

Ik geniet er nog maar even van, ik weet wat me te wachten staat (is mn derde). De slapeloze nachten door het getrap kom nog!!

Liefs, Ris 24,3 weken

Ja dat viel me idd ook al op dat op het forum van septembermama's iedereen het kindje veel meer voelt bewegen. Begon al flink te twijfelen aan mn beebje.

Gelukkig ben ik niet de enige, ik voelde hem in het begin ook heel veel, dan werd ik ook gewoon flink geschopt. Maar dat is nu af en toe een aaitje. Naja het zal wel niks wezen en ben blij dat ik niet de enige ben!

Bedankt!

Hallo karlijn,

Het zou heel goed kunnen. Als je op deze site die week voor week kalender leest staat er ergens dat de kleine een ritme gaat krijgen. Je voel hem dan minder. Heel normaal dus.
Volgens de verloskundige moet je met 26 weken de baby wel elke dag voelen. Maakt niet uit hoevaak.

Maar iegenlijk moet je je niet ongerust maken maar blij zijn. Hoe minder hij actief is hoe beter het is. Zeker als je wat weken verder bent.
Ik ben nu 34 weken en ik ben blij dat de baby maar af en toe wakker is. Maar als hij wakker is dan voel je hem wel. De trapjes van een paar weken terug zijn nu pijnlijke trappen en duwen. Ik moet er niet aan denken dat ik hem de hele dag moet voelen. Dan krijg je echt geen rust meer, hahaha.

Dus maak je niet druk. Mocht je toch nog twijfelen, vraag het gewoon je verloskundige. En geniet lekker van je baby maar vooral ook van de rust.

Groetjes Jeanine

Terug
Bovenaan