minder borstvoeding tijdens menstruatie?

hallo allemaal,

Ik ben vandaag weer ongesteld geworden, bah!
Mijn dochtertje is 5 weken, en ik geef volledig bv.
Zou het kunnen dat mijn voeding iets terugloopt door de menstruatie?
Ik merk namelijk dat ze al  2 dagen niet tevreden is na de voeding.
Ze drinkt nu beide borsten helemaal leeg.
Ik geef ongeveer 6 voedingen per dag, voorheen was ze hier heel tevreden mee.
Ook is het aanzuigen gevoeliger dan anders.

Ik had zo gehoopt dat mijn menstruatie nog heeel lang weg zou blijven,
maar helaas....

Ik ben benieuwd of jullie dit herkennen...

liefs, Linda
 
Hoi Linda,

Wat vervelend dat je weer ongesteld bent geworden. Ik geef ook bv. Mijn dochter is net 1 jaar geworden. En ik ben pas in februari voor het eerst ongesteld geworden.
Ik geef alleen nog 's-nachts bv. En ik merk niets aan mijn dochter als ik ongesteld ben.

Het kan verschillende redenen hebben dat je dochter meer drinkt. Het kan inderdaad met je menstruatie te maken hebben. De melk zou anders kunnen smaken. Maar ze kan ook een "sprongentje" maken (regeldagen, dan drinken ze meestal meer en vaker). Dit om de productie te stimuleren.
Of misschien heeft ze gewoon behoefte aan meer.
Sterkte ermee.

groetjes Chantal

 
Hoi Linda,

Volgens mij kan het wel zo zijn dat je borstvoeding terugloopt als je menstrueert. Ik heb er wel eens over gelezen. Kijk eens op www.borstvoedingsforum.nl daar vind je meestal, al is het na even zeken, wel een antwoord op je vraag. Je kan hem zelf ook stellen natuurlijk dan hoef je niet te zoeken. Die meiden geven altijd razendsnel antwoord. Heel fijn.

Mijn zoontje is nu 6 maanden en 1 week. Ik ben nu voor de 3e keer ongesteld. Kun je nagaan... Ik vind het niet zo erg eigenlijk en ik merk niet dat mijn borstvoeding terugloopt.

Groetjes,

Wendela
 
Hoi Linda,
Jaaaaa, dat kan zéker! Wat balen trouwens dat je al zo vroeg weer ongesteld bent geworden!! Anyways, je melk kan iets teruglopen. Meestal is het zo dat het na een paar dagen wel weer bijtrekt, maar dat kan per vrouw verschillen!
Denk je ook aan anticonceptie nu?? (als je dat wilt natuurlijk)
 
Bij de eerste paar keer dat ik ongesteld was, merkte ik het zeker aan de productie. Na een paar dagen werd het gelukkig snel weer meer. Iets vaker aanleggen helpt dan heel goed.

Ook had ik steeds voordat ik ongesteld werd heel gevoelige tepels en deed het soms best zeer als mijn zoontje hapte. Dus ook dat herken ik.

Maar na de derde keer ongesteld, merkte ik er niets meer van.

Groetjes,
Helena
 
Terug
Bovenaan