Minder brabbelen na vaccinatie. (iemand zonder vaccinaties?)

<p>hoi allemaal,</p><p>Na de 3M vaccinatie merk ik dat mijn zoontje minder brabbelt. Ik denk persoonlijk dat het daarmee te maken heeft en wil hem eigenlijk niet meer vaccineren. Nou heb ik bij de 5M wel weer gevaccineerd, maar op een of ander manier heb ik er geen goed gevoel bij. Ik vroeg ook om de bijwerkingen, maar die vertellen ze niet uitgebreid. </p><p>Zijn er misschien ouders die de kinderen helemaal niet laten vaccineren? Graag zou ik jullie ervaringen willen weten. </p><p> </p><p>Groetjes,</p><p>Ela</p>

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/bijwerkingen

Hier kun je ook bij "meer informatie" doorklikken naar o.a. de bijsluiters van de verschillende vaccinaties, als je meer wilt weten over mogelijke bijwerkingen.
Persoonlijk geloof ik niet dat vaccins in zo'n mate invloed hebben op de ontwikkeling van een kind. Biologisch gezien is dat gewoon niet logisch, wetend hoe de ontwikkeling verloopt en wat er ruwweg gebeurt als je vaccineert. Het kan natuurlijk best zo zijn dat je kind reageert op een vaccin, simpelweg door ziek zijn/koorts, of misschien ook wel in gedrag omdat ze een nieuwe, negatieve ervaring hebben opgedaan (het krijgen van een prik en je daarna niet fit voelen is natuurlijk voor niemand leuk, maar zo'n kleintje kan dat niet plaatsen zoals wij).
Ik zou er nooit over twijfelen of ik mijn kind zou vaccineren. Ik vind het minimale risico van bijwerkingen van vaccins vele malen minder eng dan het idee dat al die kinderziektes weer de kop op steken, en niet alleen mijn kind, maar ook die van anderen door mijn keuze besmet raken.

Volgens mij heb ik deze vraag eerder voorbij zien komen, kan me er iets van herinneren omdat onze zoon ook ff wat minder brabbelde na een inenting (weet echt niet meer welke). Maar het is iets in de ontwikkeling, net wat Klijn zegt. 
Hij kletst er nu (bijna 2 jaar) vrolijk op los en bereidt zijn woordenschat iedere dag verder uit. 

Hoi Ela, 
Na de 3 maanden prik was mijn kindje zo overstuur en begon ook minder te brabbelen, ik was sowieso al sceptisch over vaccineren maar we volgen de regels maar en we doen wat goed lijkt! Na in contact te zijn gekomen met een ouder waarvan het kindje vaccin schade heeft opgelopen ben ik mijn research begonnen heb ik het boek vaccinvrij aangeschaft ben ik gaan opzoeken wat er nou precies in vaccins zit en daar word je niet vrolijk van, op YouTube heb ik tafel rond gesprekken bekeken van Hans moolenburgh en ben ik via de website vaccinvrij met meerdere ouders in contact gekomen waarvan de kinderen nu ook niet gevaccineerd zijn! Ik vind het enger mijn kindje te laten vaccineren en dat er blijvende schade hier aan overhouden kan worden dan niet vaccineren ik sta dan ook volledig achter mijn keuze er zullen genoeg mensen zijn die hierover zullen gaan oordelen maar dit is mijn verantwoordelijkheid! We leven in een ontwikkeld land waar de hygiëne beter is dan 30 jaar geleden! Ik raad je aan als je Facebook heb Ramon Walter op te zoeken hij doet uitgebreid onderzoek naar vaccinatie/schade! Dus ook ik ben gestopt met vaccineren! 

Terug
Bovenaan