minder cc in de nacht geven? of gewoon het zelfde als overdag?

hoi hoi,

Ik moet van het CB tijdens de nachtvoeding minder geven dan dat ik overdag geef.
Ik geef 135 cc klaargemaakte voeding overdag en deed dit dus ook voor de nachtfles.
Nu zeiden ze dat dit niet goed was omdat hij dan zou wennen aan de 'nachtfles'. terwijl deze er juist af moet vallen. 100 cc mag ik hem max. geven volgens het CB.

onze kleine man  (5 weken oud) komt iedere nacht rond 03.00 uur en slaapt na zijn fles van 135 cc weer door tot 07.30 uur.

vinden jullie dat ik minder moet geven 's nachts? Ik ben bang dat hij dan om 05.30 om de volgende fles vraagt! hebben jullie ook eerder dit advies gehoord of gekregen? Het is echt een hongerbeertje overigens! dus ik wil niet te veel gaan experimenteren met minder FV geven.... maarjah, als het echt beter is??
Alle adviezen die ik krijg van de VK, CB, en de kraamhulp zijn allemaal zo tegenstrijdig met elkaar! ik kan er af en toe geen touw meer aan vast knopen wat nu wel en niet goed is!

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

hoi

Nou ja zeg was mijn eerste reactie toen ik je stukje las over het cb. En je kindje is nog maar 5 weken dat is echt nog klein om het zo maar even te zeggen.
En die hebben echt nog gewoon nachtvoeding nodig.

Ze hebben natuurlijk wel een punt dat hij   niet moet wennen maar op een gegeven moment slaan ze die voeding vanzelf over,
Ik zou lekker doen waar jezelf goed bij voelt en lekker de gewone hoeveelheid geven want er bestaat natuurlijk wel een kans dat hij dan nog een keer komt.

Ik heb een dochter van nu 10 maanden en die heeft tot een maand of 2 nachtvoeding gekregen omdat ze ervoor kwam en toen kwam ze niet meer in de nacht. Dat regelen ze dus zelf. wel komt ze als ze een sprongetje moet maken voor een voeding snachts maar dat krijgt ze dan ook gewoon en dan slaapt ze gewoon verder.
Ze kunnen tot een jaar om een nachtvoeding vragen maar dat doen de meeste kindjes niet hoor, Die vinden het rond een half jaar wel best en slapen dan lekker door, maar ja ieder kind is anders.

succes
auriske mama van lianne

Hoi,

Wat een verhaal ook ik geef gewoon een flesje hoor!!
Mijn zoon is nu 4 maanden en je ziet inderdaad zelf wel warneer het niet meer nodig
is en als hij echt honger heeft gewoon een flesje geven 5 weken is echt nog wel heel erg klein en die kleine heeft dat gewoon nog nodig!!

Je ziet veanzelf wel warneer je kunt gaan afbouwen wel is het belangrijk dat de kleine overdag genoeg binnen krijgt was mijn fout in het begin namelijk, ik gaf 5 voedingen icl nachtvoeding(hij was toen wel al 2,5/3 maanden) maar hij moest 5 voedingen overdag hebben en evt een 6de voeding in de nacht en dat was inderdaad wel minder dan de gewone flessen.

Maar nogmaals kijk goed naar je eigen kindje jij kent hem het beste!!!
Ik geloof niet dat ze in dit land honger hoefen te lijden.

Groetjes Miranda

ik vind 5 weken inderdaad wel erg jong om te proberen stoppen met de nachtfles.
Ze hebben het nog gewoon nodig.
HEt komt vanzelf wel als je kindje eraan toe is.
De een slaapt met 8 weken al door de ander komt met 6 maanden nog elke nacht.
Ik ozu met dit soort aviezen denken "schijt aan het CB"

quote: kaatje o reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-12-2007 13:23:04'));

ik vind 5 weken inderdaad wel erg jong om te proberen stoppen met de nachtfles.
Ze hebben het nog gewoon nodig.
HEt komt vanzelf wel als je kindje eraan toe is.
De een slaapt met 8 weken al door de ander komt met 6 maanden nog elke nacht.
Ik ozu met dit soort aviezen denken "schijt aan het CB"

Merel was trouwens 8 weken toen ze door begon te slapen tot 6.30.
Ze is nu 17 weken slaapt door tot 8.30 maar heel af en toe als ze overdag niet genoeg heeft gedronken (het is af en toe zo een muts) komt ze nog wel degelijk s'nachts hoor.

ik zou ook graag van de nachtvoeding af willen of 1 keer per nacht,wie kan mij advies geven over hoe ik het kan gaan rekken ze is nu 4,5 weken oud en ze komt nu om bv.00.oo uur dan om 03.00 en nog eens om 06.30 uur.

groetjes jessica

Hallo,

Toen ons zoontje 4 weken oud was, was hij zwaar genoeg om de nacht door te kunnen slapen. Wij zijn toen dan ook begonnen om de nachtvoeding af te bouwen. De eerste nacht heeft hij nog een halve voeding gehad en de tweede nacht sliep hij gelijk goed door tot 6.00 uur. Sindsdien is hij geen 1 nacht meer om een voeding gekomen.  Ons zoontje  kreeg flesvoeding.

Ieder kindje is anders. De een is er sneller aan toe om door te slapen dan de ander. En het gewicht speelt natuurlijk ook een rol. Mijn nichtje is nu ruim 5 maanden en had na een week al geen nachtvoeding meer nodig. Maar zij woog ook ruim 8 pond bij de geboorte. Zij kreeg borstvoeding.

Kijk dus naar je kindje en probeer er zeker voor te waken dat je kindje niet gewend raakt aan de nachtvoeding. Dan kost het immers heel veel moeite om dat flesje eraf te krijgen. Over het algemeen voel je als moeder wel goed aan of je kindje eraan toe is of niet. Succes met je kleine schat.

Groetjes,
Leeuwtje

wat volgens mij bij ons goed geholpen heeft is de avondvoeding en ochtendvoeding zo gezellig mogelijk maken. Lampje aan lekker kletsen liedjes zingen etc.
De nachtvoeding maakte ik juist zo ongezellig mogelijk.
Keek haar niet aan zei geen woord zo min mogelijk licht.
Alleen een fles boertje schone luier klaar.
Ook niet meer het muziekdoosje aan gewoon alles zo min mogelijk.
 Het kan toeval zijn maar Merel was net 8 weken toen ze de nacht doorsliep

Terug
Bovenaan