Minder drinken door Daktarin?

<p>Mijn dochter heeft vanaf week 2 Nystatine gekregen voor haar spruw, meestal werkt dit binnen een week, maar bij onze dochter is het na 4 weken nog niet weg. Nu hebben we begin deze week Daktarin orale gel gekregen en het ziet er naar uit dat dit wel werkt! Hier zijn we natuurlijk heel blij mee, maar nu merk ik dat sinds ze de Daktarin heeft, dat ze ongeveer 100 tot 150 ml minder per dag drinkt. </p><p>Wie herkent dit? Zou het kunnen dat ze 'vol' zit van die gel?</p>
 
Hoi Demi,
Ik heb toevallig zelf een tijd geleden spruw gehad. Wat een elende, het is echt een naar gevoel. Maar ik hoop dat jouw dochter er minder last van heeft. Bij mij deed het namelijk vooral erg veel pijn met praten en eten. Ik heb toen ook daktarin gebruikt. Er zit best wel een smaak aan, wat ervoor zorgt dat alles wat je eet daar ook een beetje naar smaakt. Dat vond ik niet heel fijn, maar zij krijgt natuurlijk alleen nog maar melk. Dus weet niet in hoeverre dat echt vervelend voor haar is. Maar het gaf me ook inderdaad altijd wel een beetje een 'vol' gevoel, omdat je toch best wat gel binnenkrijgt. Zeker omdat ze nog zo klein is, zou ik me dat helemaal goed kunnen voorstellen. Ik zou haar verder goed in de gaten houden, heeft ze voldoende plasluiers, misschien een keer extra wegen bij het consultatiebureau of ze voldoende aankomt? Misschien hebben ze anders nog tips? En anders haalt ze het waarschijnlijk wel weer in als ze van de spruw af is (hopelijk is dat nu snel).
Veel succes!
 
 
Hoi ECDJ! 
Gelukkig heeft ze minimaal 6 plasluiers per 24 uur. We hebben thuis een babyweegschaal en ze komt genoeg aan. :)
Ook merk ik dat ze veel langer zonder eten kan. Normaal kwam ze om de 4 uur en nu is ze zo diep in slaap dat ik haar bijna niet wakker krijg en ze pas na 6 uur wilt drinken. 
Eerst kreeg ze 165 ml en dat dronk ze niet meer op, dus zijn nu terug naar 135 ml.. 
Ik hoop dat ze snel van de spruw af is, zelfs gapen deed bij haar zo pijn!
 
Dan haalt ze het vast weer in straks. Hoewel dat dan voor jou weer minder is, want dan is het ritme misschien een beetje zoek. Maar dat komt dan wel weer.
Ach arme meid, het is inderdaad zo pijnlijk :-(. Ik kende spruw van de verhalen. Maar toen ik het zelf had, had ik gelijk te doen met al die baby's die het hebben (gehad). Hoop echt dat het nu snel klaar is!
Sterkte en succes!
 
Terug
Bovenaan