Minder drinken en uitspugen

Mijn dochter van  10 weken  drinkt sinds een  week maar 8 minuten of minder en spuugt vaak na de voeding. Ze moet ook vaak kokhalzen.

Ik geef bv en normaal drinkt ze ongeveer 20 minuten en spuugt bijna nooit. Ik merk ook dat ze nu minder trek heeft. Is dit normaal of is ze ziek? Behalve dat ze de laatste tijd vaak koude handen en voeten heeft (ondanks dat ik haar warm kleed) merk ik niks aan haar dat ze niet lekker is ofzo.

Is dit een fase? Heeft iemand hier ervaring mee?

Het is natuurlijk zo goed als onmogelijk om vanaf hier te kunnen zien wat er met je dochtertje aan de hand is. Maar ik kan je wel vertellen dat korter drinken wanneer je kindje wat ouder wordt, heel normaal is. Mijn zoontje begon met ongeveer 25 minuten per voeding en toen hij 4 maanden was, was hij na 10 minuten al klaar!

Spugen komt meestal gewoon doordat het maagklepje van een kleine baby nog niet zo goed functioneert. Nadat mijn zoontje 6 maanden was, heeft hij dat bijna nooit meer gedaan. Ging vanzelf over.

Groetjes,
Helena

Bedankt voor je reactie! Ik dacht juist dat ze meer gaan drinken naarmate ze ouder worden. Ik hoor van kv dat ze van 100cc naar 200cc gaan en als dat ook zo is bij bv, dan doen ze daar toch ook langer over, of zie ik dat verkeerd?

Ja, dat zie je verkeerd! Bv-kindjes gaan ook meer drinken, maar ze leren veel sneller/efficienter te drinken als ze wat ouder worden. Daardoor duren de voedingen korter. Maar tijdens zo'n kortere voeding krijgen ze dus wel meer binnen. Handig hè!

Groetjes,
Helena

Terug
Bovenaan