minder drinken????

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen dames,

Ik moet even mijn gal spuiten. Wat een consultatiebureau hebben wij!!!!! Mijn dochtertje is 6 weken oud en ik geef vanaf de eerste week bijvoeding en vanaf drie weken ben ik overgestapt op volledige flesvoeding van Nutrilon. Eerst begonnen met de standaard Nutrilon. Nu Lynn erg veel last heeft van krampen en verstoppingen ben ik NA OVERLEG NOG WEL MET DE ARTS van het consulatiebureau  vorige week  donderdag overgestapt op OMNEO. Was een beetje te gek voor woorden om Lynn maar olijfolie te blijven geven, vandaar de overstap. Nu weet ik dat er twee weken voor staat voordat de darmpjes weer gewend zijn geraakt aan de Omneo voeding, maar volgens de arts verschilt de Omneo niet heel erg veel met de standaard. Dus ik overgestapt en ja hoor nog steeds problemen met de ontlasting. Kan kloppen nu ik pas een week met Omneo bezig ben. Maar nu het probleem. Lynn lijkt ook steeds minder te gaan drinken!!!! Ze was al niet een te grote drinkster, maar nu krijg ik met moeite 5 keer per dag 100cc erin terwijl zij vorige week donderdag al 4,5 kg woog. Verder heeft zij sinds een paar dagen kleine rode pukkeltjes op het gezicht. Ik toch maar weer bellen met het consultatiebureau. Krijg ik een wijkverpleegkundige aan de lijn die zegt dat het helemaal niet goed is zo vaak over te stappen van voeding!! Zo vaak??? ende arts zei dat ik rustig kon overstappen, nou moe! Verder moest ik het maar in de gaten houden en volgende week maar naar het inloopspreekuur komen om te wegen en voor meer advies. Nou fijne adviezen zeg. Lekker tegenstrijdig. Maar ik begin mij nu tich wel zorgen te maken. Iemand een tip?

Groeten, ils

Hoi Ils,
misschien weet je het volgende al hoor....Omneo is wat dikker dan de "gewone"voeding. Mijn dochter kreeg met 6 weken haar Omneo via Avent speen 2. Anders moest ze te veel kracht zetten (zuigen) om de voeding door een te klein gaatje te krijgen. En zuigen is vermoeiend voor babies. Dus misschien wilt ze wel meer maar kan ze niet meer????

Groet, Anne. Mama van Sophie, over 8 dagen een half jaar

bedankt voor je reactie. Aan de speen ligt het niet. Wij gebruiken al de avent speen type 2 en hebben zelfs even de drie gebruikt, maar dat was het niet, de melk gutste met type drie uit haar mond. Net weer flesje gegeven en ze dronk nu maar 75 cc en was weer erg onrustig.

Hoi,
Onze jongste dochter is nu net 4 weken, en heeft ook rode pukkeltjes in haar snoetje..
Gaat vast ook wel weer over, want kan het me ook nog van de oudste twee herinneren.Kan ook van warmte zijn,  want na het badje is het erger...Of creme?
Veel drinkt ons meisje ook niet hoor, en cb zegt 500 is voldoende per dag, en daar komt ze net aan. Met soms een dagje 650 als ze meer drinkt. Wel ook maar vijf voedingen..dus wel lekker voor ons.
Ze slaapt prima, ook al de nacht goed door.
Dus ik ga vooral af op wat zij zelf aangeeft.
Dan zal het wel goed zijn, als ze zo tevreden is he..
Gaat vast weer snel voorbij, want als je denkt dat je weet wat ze willen veranderd het weer.hahah
Ze drinken toch wel vaker wisselend, dus als ze  minder drinkt en wel tevreden is zou ik me niet te druk maken..
Groetjes R

Terug
Bovenaan