minder eten bij 8 maanden ???

hallo, mijn zoontje Jesper wordt a.s. zondag 8 maanden. Hij is op het moment zeer aktief met kruipen, overal gana staan (ook in bed en box....en vervolgens omvallen). je zou zeggen dat ie dan meer gaat eten, maar het lijkt juist minder te worden. Hij heeft nu ongeveer het volgende schema:

8.00:          180 cc pap (6 schepjes opvolgmelk en 6 schepjes bambix groeipap)
11.00:      'klein' potje fruithap  + flesje water of diksap
12.30:        1/2 á 1 hele bruine boiterham en ca. 30-60 cc opvolgmelk
15.30:        rijstwafeltje of lange vinger met flesje diksap of water
17.00:        'groot' potje groentehap + beetje magere youghurt
19.00:        ca. 30-60 cc opvolgmelk

Het lijkt wel of ie de fles niet meer wil ofzo. Een tuitbeker wil ook niet lukken, wnat hij heeft niet door dat ie erdoor moet zuigen en wacht tot het vanzelf zn mond inloopt lijkt het.Vandaag geprobeerd of ie uit een gewoon bekertje gewone halfvolle melk wil drinken en dat gaat redelijk. 's Avonds voor het naar bed gaan begint ie heel enthousiast aan de fles, maar na een paar slokjes heeft ie er genoeg van en gaat vervolgens wel lief slapen tot de volgende morgen. Verder is heel aktief, vrolijk en groeit goed.

Kan iemand mij vertellen of dit herkenbaar is en of ie niet te weing binnen krijgt op deze manier ?

Groetjes Agnita
(mv Jesper 25-01-2005)
 
Hoi

Mijn dochter begon daar al wat eerder mee, maar is ook minder gaan eten. Ze eet hetzelfde als jou kind alleen dan de groente een klein beetje en de laatste fles meer. Ze is nu 9 maand en groeit goed. Heb het net vandaag nog nagevraagd en het was geen enkel probleem. Ook drinkt ze niet alijd 500 ml op een dag en dat is ook niet erg.
Geen zorgen maken dus, zolang je kind gelukkig is, is alles goed!

Groetjes
 
Hoi Agnita,

Ik had vorige week al ongeveer dezelfde vraag gesteld (nog maar 2 flessen bij 8 maanden?), want ik heb hetzelfde probleem. Dus het zal blijkbaar wel normaal zijn.

Ik vind het wel knap dat jullie kindjes brood krijgen. Ik probeer het wel, maar veel gaat er nog niet in. Hoe doen jullie dat? Geven jullie  hele kleine stukjes of laten jullie het je kindje zelf doen?

Youri zijn schema is nu:
07.30 uur fles 230 (bij de oppas drinkt hij het op en bij mij laat hij zeker de helft staan)
10.30 uur half potje fruit (100 gram)
13.00 uur bord pap 230 + 7 sch. bambix (eet hij altijd op), nu ook oefenen met brood
16.30 uur half potje fruit (100 gram)
17.30 uur heel potje groente (200 gram) + iets na
20.00 uur fles 200 (hier drinkt hij nog niet eens een derde van op)
Verder over de dag nog drinken, meestal water, soms sap.

Ik wil ook graag de laatste fles vervroegen, maar ik vind dat zo moeilijk. Ik heb dan echt het idee dat alles zo op elkaar zit van eten.
Dus ik ben eigenlijk net als jij ook heel nieuwsgierig naar de schema's van andere mama's.

Groetjes,
Maike
 
Hoi hoi,

Bekend hoor. Mijn dochtertje is ook 8 maanden en nu begint ze weer goed te eten maar ze heeft ook een periode gehad dat ze slecht at.

Dit is nu haar schema:
8.30: fles 200 cc
10.15/10.30: 1/2-3/4 potje fruit
12.30: 1 boterham + melk (kijken hoeveel ze wilt)
17.00: groente( vroeger heel potje nu heel verschillend soms met moeite een half potje andere keer meer)+ yoghurt
19.30: fles 200 cc

We zijn pas sinds kort met de boterham begonnen ze vindt het erg lekker. Ze drinkt daarna eerst een gedeelte uit de fles zodat we zeker weten dat ze wat binnenkrijgt en daarna de andere gedeelte uit een beker gaat best goed. Ze vindt het ook echt leuk dat ze uit een beker mag drinken. 's ochtends en's middags heeft ze geen moeite om uit een fles te drinken gaat ook heel makkelijk.

Toen ze minder at zijn we het wat meer over een dag gaan verdelen. Dus gaven we haar tussendoor wat melk en dat dronk ze dan ook op en ineens begon ze weer gewoon te drinken.
Op het cb zeiden ze dat zo'n 450-500 cc opvolgmelk binnen moet krijgen maar dat het niet erg is als het een keer minder is. Ik zou zeggen gewoon je kind volgen en zolang ze vrolijk zijn is het prima.
Op het cb zeiden ze dat ze op zich een heel potje fruit en groente moet krijgen maar als ze zelf aangeeft niet meer te willen dan vind ik het goed ze is heel tevreden en het komt vanzelf wel weer hoor.

Groetjes Pinda
 
Terug
Bovenaan