minder eten door warmte

Hallo

Onze dochter eet een stuk minder sinds de warmte. Ze is 5 maand en weegt ongeveer 7700 kg. Aangezien ze minder eet krijgt ze ook minder vocht binnen. Wat moet ze minimaal aan vocht binnen krijgen?
Ik geef alleen melk en geen ander vocht omdat ik dan bang ben dat ze nog minder gaat eten, is dat zo of is dat niet waar?

Graag jullie reakties!

Groetjes
 
Eten gaat ze toch wel doen als ze uiteindelijk honger krijgt. Met 5 maanden kunnen ze echt wel een lange tijd zonder eten (denk maar aan de nachten). Maar het is echt belangrijk dat ze voldoende drinken. Diksap (mag al vanaf 4 maanden) is een goed alternatief als een flesje water geweigerd wordt.  Ik gaf dat mijn dochter ook en eigenlijk eet ze dan een stuk rustiger. Anders at ze met steeds loslaten, omdat het zo warm is enzo. Nu krijgt ze 1-2x een flesje (meestal in totaal zo'n 170ml) en eet ze haar normale hoeveelheden zonder tussenpozen.
Ik kan het je dus zeker aanraden.
 
hoi,
kleine kinderen, en dan met name baby's, drogen veel sneller uit dan wij.
daarom is een paar dagen iets minder eten niet zo erg. Heel erg belangrijk is wel dat ze voldoende vocht naar binnen krijgen. en zeker met die warme dagen of als ze aan de diarree zijn. je kunt ook gewoon water geven.
ik heb liever dat mijn zoontje wat meer drinkt dan eet in de afgelopen hete dagen.
groetjes helma
 
Hoi,

met warme dagen eten die kleintjes gewoon minder, maar probeer ze wel meer vocht binnen te laten krijgen door ze gewoon water of slappe thee of diksap/roosvicee te geven, wij drinken toch ook meer als het zo warm is.

Gr. Linda
 
Terug
Bovenaan