minder eten

Sinds een paar dagen is mijn dochter steeds minder gaan drinken. Ze krijgt  een flesje van 165cc aangeboden. Deze gaat meestal niet leeg, omdat ze geen grote drinker is. (ook  nooit geweest)  Met 130/140 houdt het vaak wel op.
Maar nu.... na 100cc geeft ze het op. Vaak wacht ik nog ff een kwartiertje ofzo en probeer ik het later weer. Ook dan wil ze niet meer hebben. Zelfs niet als ik het nogmaals warm maak.  Het is zo frusterend, ik wil graag dat ze goed drinkt, maar helaas!! Iemand tips??

Groetjes
Sandra (mama van Daphne 4 mnd)

Hai,
Met 4 maanden maken ze een sprongetje door en dat uit zich in minder willen drinken.
Dat had onze zoon ook en ik vond het ontzettend frustrerend omdat je denkt dat ze niet genoeg binnenkrijgen. Meestal na een uurtje wachten wilde hij z'n fles wel.
Het is dus een normaal verschijnsel en het gaat over hoor, echt waar!
Groetjes
Sandra

Hoi,

Ik had dat ook met Minnie, en het werd steeds erger, ze dronk steeds minder van haar fles.(ook bij 4 maanden). Op een keer was ik haar aan het verschonen en de fles stond daar nog en toen dacht ik: Kijken of ze nog wat wil. Terwijl ze op haar aankleedkussen lag, pakte ze met mij de fles beet en dronk hem in 1 keer leeg. Bij de volgende voeding ben ik weer naar het aankleedkussen gelopen en heb ik het weer zo gedaan. Weer dronk ze de hele fles leeg. Bleek dat ze gewoon niet meer in mn armen wilde liggen, maar op zichzelf. (ook in haar bedje, op ons bed en zelfs op de bank dronk ze hem leeg, als ze maar opzichzelf lag). Gek he? Ik zeg niet dat het bij jou ook zo is maar je kan het allicht proberen, je weet maar nooit. Nu is Minnie 7 maanden en drinkt ze gewoon weer in mn armen, en soms als ze naast me in bed ligt. Het was dus gewoon een eigenwijze fase ofzo.

Succes,

Groetjes Daphne

Hallo meiden!!

Ik denk ook dat mijn Daphne met een sprongetje bezig. Sinds zondag pakt ze ineens de rammelaar en kijkt er heel bewust naar. Daarvoor was ze alleen maar bezig met kijken, kijken en nog eens kijken!! De afgelopen 2 nachten kwam ze ineens om 4.30 uur voor een flesje en dat terwijl ze al wekenlang goed doorslaapt. Heel vreemd, maar het zal er wel bij horen vrees ik.
Ik geef haar idd nog flesje in mijn armen, maar heb er niet aangedacht om het eens anders te proberen. Dat is zeker een goede tip! Bedankt!

Groetjes Sandra
(mama van Daphne)

Hoi Sandra,

Je probleem komt me heel bekend voor.
Felina dronk altijd goed haar flesjes leeg, maar van de een op de andere dag dronk ze vaak nog maar de helft.
Ben toen overgestapt op een speen met meer gaatjes (speen 2 i.p.v. speen 1 van avent), en Felina dronk weer goed.

Misschien kan je dat ook proberen.

Groetjes,
Marjolein

Mijn dochter (15 weken) heeft dat ook. Drinkt sinds een week ofzo de fles niet meer leeg. Ze drinkt soms maar 90 of 100 terwijl ze 170 mag hebben. Inderdaad heel frusterend. We zijn ook erg lang bezig met het geven van de fles. Probeer tussendoor boertje te laten doen en dan weer verder te gaan, maar als ze de speen eenmaal uit haar mond heeft wil ze hem er niet meer in. Dus probeer dan maar weer de fles in 1x te geven. Ze is veel te druk bezig met het verkennen van haar omgeving.

hoi

Dit gaat vanzelf weer over. Ik had het zelfde probleem bij mijn dochter maar ik heb het gevraagd op het cb en die vertelde mij dat ze dan gewoon genoeg binnen  kreeg en heel duidelijk aangeeft dat ze geen behoefte had om gevoed te worden. Dit was met 2 maanden zo. Nu is ze 4 maanden en ze duwt gewoon de fles uit haar mond met d ´r tong   als ze genoeg heeft en het is geen mager kind. Het kind regelt zelf echt wel hoeveel ze binnen krijgen en als ze echt honger hebben geven ze dat wel aan.

Terug
Bovenaan