Minder flesvoeding geven??

Hallo allemaal,
Onze zoon Sjoerd wordt as zondag alweer een half jaar, wat gaat de tijd snel!!!
Ondertussen is hij begonnen aan de fruit en groente en krijgt hij daarbij nog 3 flessen, zijn schema is ongeveer zö:
07.00 fles, 240 ml water met 8 schepjes nutrilon
10.00 flinke portie fruit
13.00 fles, 240 ml water met 8 schepjes
tussendoor halve liga of rijstwafeltje, beetje mee spelen, sabbelen
16.30 groentehap
19.00 fles, 240 ml water met 8 schepjes nutrilon

Nu worden de hoeveelheden groente natuurlijk steeds groter, daarbij komt rijst aardappel en straks ook vlees... Daarbij nog wat meer fruit, een hele liga etc... Maar hoe doe ik dat dan met die flessen, hoeveel   moeten kindjes van 6-8 maanden nog aan flesvoeding binnenkrijgen??? Als hij  flink "warm" gaat eten, heeft hij waarschijnlijk weinig zin meer in een fles om 19.00 uur, hoe doen jullie dat?? De fles later gaan geven werkt niet echt, want Sjoerd wil tussen 16.00 en 19.00 écht niet meer slapen, en ik moet zeggen dat ik het zelf ook wel aangenaam vind dat hij om 19.30 te bed ligt voor de nacht....

Iemand ideeen???

bedankt, groetjes franka
 
Poef ik wou dat mijn zoontje van 6 maanden zoveel at.
Ik ben sinds vandaag over op 3 flessen. Ik gaf al fruit, gisteren groente geprobeerd, maar dat was nog geen succes. Mijn zoontje drinkt max 200 ml in een fles en dan ook nog met tussenpozen van 15-30 min. Daarom hoop ik dat als hij minder voedingen krijgt hij meer honger heeft.
Hoe heb jij het aangepakt met die liga. Mijn zoontje gaat kokhalzen van die stukjes enzo. Ik heb het vandaag in zijn wangzak gestopt en dan gaat het wel, maar zodra die stukjes op zijn tong komen zit hij heel erg te kokhalzen.

Groetjes
Caroline
 
Terug
Bovenaan