minder gevoel/bloeddruk

Hallo allemaal,

Ben inmiddels 32 wkn en 3 dagen zwanger en alles gaat nog steeds geweldig. Heb bijna geen klachten ofzo en geniet nog elke dag.

Ik heb alleen het idee dat de kleine minder bewegelijk is als voorheen. Zou dat kunnen komen omdat ze inmiddels met haar hoofdje naar beneden ligt?

Wanneer spreek je van een te hoge bloeddruk? Ik had vandaag nl. een druk van 129/75 en ze zeiden dat dat helemaal prima was.

Mijn collega (ook zwanger, 26 wkn) heeft echter een te hoge bloeddruk, met name een hoge onderdruk van ruim 80. Ik vind het verschil tussen 75 en 80 niet heel groot, maar zij moet halve dagen werken!
 
mijn bloeddruk is normaal 140/80 toen mijn onderdruk 95 was moest ik naar het ziekenhuis voor een ctg. Alles bleek daar goed te zijn na bloed en urine test. onderdruk is daarna afgenomen naar de 85 en uiteindelijk weer naar de 80. Mijn bloeddruk was waarschijnlijk hoger geworden omdat ik mij zorgen maakte over mijn kindje die ik al 4 dagen niet had gevoeld. Ik ben er nu aan gewend dat ik een heel rustig kindje in mijn buik heb die ik soms een aantal dagen niet voel. Maar als ze naar de hartslag van de kleine gaan luisteren is die toch krachtig aanwezig.

Liefs
Lot
35 weken
 
hoi
ik vind een onderdruk van 80 niet hoog.
bij mij was ie laatst 128-78. ze zeiden ook dat het goed was.
maak je daar maar niet druk om dus...
en dat je de kleine minder voelt bewegen is misschien dat ze al aant indalen is, en ze wordt groter dus heeft ze misschien minder plaats??

liefs v sandy 35+6 wk
 
Ik denk dat ze dat ook per persoon bekijken ofzo. Als je wat dunner bent zou het misschien minder goed zijn ofzo. ik weet het ook niet hoor, maar mijn onderdruk zit ook op de 85 en bij mij was het prachtig werd me verteld.

Misschien heeft je collega normaal een lage onderdruk en door de zwangerschap een veel hogere onderdruk waardoor ze minder moet werken. Lijkt mij trouwens ook wel wat!
 
Over de bloeddruk kan ik niets zeggen.

Wat betreft het minder bewegen van je kindje: Ik zou even de vk bellen als je bezorgd bent hoor! Misschien is er inderdaad minder ruimte, maar je vk kent jou en als het goed is ook een beetje hoe je kindje is, dus die kan je misschien wat beter geruststellen.
 
80 is niet hoog, maar er wordt volgens mij ook rekening gehouden met de duur van de zwangerschap en met hoe de bloeddruk in het begin was.
Als je normaal 60 hebt en dan ineens 80, is dat natuurlijk heel anders dan wanneer je normaal al 75 hebt en dan opeens 80.

129/75 is in elk geval prima.

Ik moest geloof ik vanaf 80 (of 85) steeds urine meebrengen naar de verloskundige, om te controleren op eiwitten. Vanaf 90 gaan ze volgens mij extra controleren.

 
hallo,
Je kindje heeft nu idd veel minder ruimte in je buik omdat het groter word.
Ik heb hetzelfde,voel het zo wat minder vaak maar ik voel het wel heel goed als ik mijn handen op mijn buik doe.
En vaak zie ik mijn buik ook heel goed bewegen maar echt voelen van binnen doe ik het bijna niet.En wat de bloeddruk betreft....ik zou het ook allemaal niet weten.Maar ik hoop dat jij je geen zorgen meer gaat maken over je baby en als je dat toch doet de vv begrijpt het heel goed.Dus kun je hun vast wel bellen of je even een keer tussendoor mag komen.Heel veel succes en geniet ervan!liefs mirelle
34 wk
 
Terug
Bovenaan