Minder lang zwanger dan gedacht..

Hallo

Vorige week 14 februari hebben wij onze eerste echo gehad. We dachten aan de hand van de eerste dag van de laatste menstruatie 7.5 weken zwanger te zijn. Toen ze de echo gingen maken kon ze alleen een inwendige echo maken en er was een klein rondje te zien, de verloskundige zei dat het waarschijnlijk niet goed is en gestopt met groeien met 5 weken. Ik was helema overstuur, na 2 jaar proberen eindelijk raak en ineens dit. Wij vonden de verloskundige ook niet erg sympathiek, was erg negatief over alles maar uitleg kregen we niet echt. Later ging ik zelf rekenen aan de hand van de ovulatie testen. Deze was rond 5 januari positief en 16 januari testte ik licht postief met een zwangerschaptest. Op intetnet las ik vele verhalen over late bevruchtingen en dat dit vaker gebeurd dat je korter in verwachting bent dan verwacht, hier heeft de verloskundige niks over verteld. Morgen hebben we weer een echo om te kijken of het gegroeid is. Ik ben zo ontzettend zenuwachtig en bang. Voel me verder ontzettend goed, ook nooit geen bloedverlies oid. Wie heeft dit misschien ook meegemaakt? Graag hoor ik van jullie. Veel liefs.

Hoi cobie,

ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik had op 25 aug mijn laatste menstruatie. Heb uiteindelijk een test gedaan die eerst heel licht positief was( en die heb ik gedaan ongeveer begin oktober) toen dacht ik al verder zwanger te zijn dan werkelijk was. Ben toen uiteindelijk bij verloskundige geweest voor het eerst en meteen een echo gehad waarop niks te zien was. Ik natuurlijk best wel verdrietig, maar ik had sowieso al een rommelige cyclus. Ik werd heel onregelmatig ongesteld. Nou goed ze hebben me toen doorverwezen naar de gyna in het ziekenhuis om bloed te prikken. Moest om de twee dagen terug komen om te kijken of het hcg in me bloed bleef stijgen en dit was inderdaad het geval. Heb die week daarop weer een echo gehad waar een kleine stipje op te zien was wat zou kunnen duiden op een beginnende Zwangerschap. Een week later weer terug geweest en daar was toch echt een kleine embryotje te ze zien en bleek het dat het een latere innesteling is geweest. Nu inmiddels 23 bijna 24 weken zwanger. Zou eigenlijk 1 juni uitgerekend zijn en nu pas op 18 juni. Het komt vaker betreft latere innesteling en zeker als je een onregelmatige cyclus hebt. Met 5 weken zag ik een puntje en met 6.3 ongeveer een mini hartje.

ik hoop dat dit hetzelfde is bij jou! Ik wens je veel succes morgen!

<p style="text-align: left;">Xcat,  bedankt voor je reactie. Heel fijn!  Het verschil bij ons is dat ik wel een regelmatige menstruatie heb en daarom waren ze denk ik zo negatief. Maar ze zeggen toch ook dat je 2 weken cadeau krijgt? Als dat zo is zou 5 weken kloppen denk ik dan. Er was echt wel heel duidelijk een stip te zien. Hoop zo dat ons verhaal op dat van jou lijkt. Was jij ook zo onzeker en verdrietig? Ik heb gewoon totaal geen energie meer. Had ik al niet veel maar nu is het echt even op</p>

Hoi, ik heb wel eensgehoord dat een innestelling heel lang kan duren. Misschien dat dat er wat mee te maken zou kunnen hebben? Ik was heel onzeker en verdrietig ja, het was niet geplant maar zeker welkom. En het moment dat je weet dat je zwanger bent gaat er toch wel veel in je hoofd om. En als uiteindelijk blijkt dat het niet goed zit of iets anders is dat toch wel een enorme klap. Ik ging ook heel veel googlen en dat bracht me alleen maar meer stress.. zelfs nu met 24 weken maak ik me nog meer zorgen of alles wel oke is, terwijl het vaker goed gaat dan fout. Het zal waarschijnlijk nooit weg gaan tot ik m'n kindje in me armen heb. Als ik 1 advies heb.. is het niet googlen hoe moeilijk het ook is!

Ik hoop ook dat dat het is. Voel me verder best wel goed, alleen dus erg moe en zere borsten maar niet misselijk ofzo. Ook niet dat ik me zo voel dat het niet goed is. Ik hoop zo dat het morgen gegroeid is. Ja Google is m'n grootse vijand de laatste tijd, en lezen daarop maakt het vaak niet beter. Alleen in dit geval lees ik toch ook wel veel postieve berichten. Ja kan ik me heel goed voorstellen hoor, vooral als je het begint te voelen en je voelt het even niet.. altijd stressvol denk ik!

K had met 6 weken ook nog niet echt kwaaltjes zoals misselijkheid.. toen begon ik allemaal dingens te googlen over of het wel goed zou zijn als je niet misselijk was enzo.. nou ik heb te vroeg gejuicht en heb t toen ook wel geweten. Ben tot 15 weken ongeveer onzettend misselijk geweest. Ik hoop voor jou dat je echt een goeie echo hebt morgen. Laat je t even weten?

Groetjes.

Ik heb t zelf niet gehad maar wil je even succes wensen en een dikke knuffel voor jou. Wat zul je mega zenuwachtig zijn! Positief blijven ook al is dat makkelijk gezegd x Liefs Dani

Terug
Bovenaan