Minder leven voelen?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

even een vraagje: kan het zijn dat je baby de ene dag actiever is dan de andere? Gisteren heb ik mijn kleine hummel namelijk nauwelijks gevoeld. Ik was zelf heel rustig (dan voel ik haar meestal) maar ze had er even geen zin in. Is dit normaal?

Ik vraag het omdat ik woensdag met "echte" verf heb staan schilderen. Ik weet dat het eigenlijk niet mag maar ik had zo'n aanval van nesteldrang, ik MOEST wel! Maargoed, de dag erna is mevrouw dan ineens zo rustig en dan ga je toch een beetje twijfelen.... Ze bewoog nog wel hoor, alleen veel minder dan normaal. Maargoed, waarschijnlijk heeft een ongeboren baby ook wel eens een off-day.

Hebben jullie dat ook? De ene dag veel heftiger schopjes in je buik dan de andere?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes, José

Hoi,

Ik heb dat ook dat ik de kleine de ene dag meer voel als de andere dag. Als ik druk in de weer ben geweest dan voel ik ze meer dan wanneer ik een dag rustig aan heb gedaan. Maar zodra ze dan weer een dag heel erg aanwezig is voel ik me toch altijd wel gerustgesteld!
Hopelijk kun je er iets mee!

Liefs Tineke

Hoi,

Ik weet niet hoever je bent, maar in mijn boek 'veilig zwanger' staat dat je sowieso tot en met de 26 week je kind soms paar dagen achter elkaar niet kan voelen.
En verder ligt het er inderdaad aan hoe druk jij bent geweest, hoe je kindje ligt enzo.
Ik had vorige week dat ik mn kleintje 2 dagen niet voelde. Was beetje in paniek.
Maar op de 20 weken echo was gelukkig alles goed
Enne ook ik verf met de verkeerde verf  kwam ik te laat achter hihi.
Maak je niet te druk, je zult m vanzelf weer snel voelen. En als je het niet vertrouwd kun je altijd even je vk bellen.

Liefs

Bedankt voor jullie reacties. Ze is inmiddels alweer helemaal terug hoor. Donderdag en vrijdag even rustig maar nu is ze er weer volop.

Ik ben trouwens 27 + 4.
Nogmaals dank!
Groetjes, Jose

Ik heb het ook hoor, mijn kindje is heel druk, maar één dag in de week is het beduidend rustiger. Gisteren ook weer en ik vind dat ook wel een beetje eng, maar vandaag is het weer heel druk....

gr mama van MD

33 wkn

hoi,

Ik herken het.
Ze is eigenlijk altijd heel druk en volop in de weer.
Nu had ik haar sinds gister amper gevoeld en maakte me best zorgen.
Vanavond heb ik het ziekenhuis gebeld en moest meteen komen.
Gelukkig is alles helemaal goed met ons kindje...
De zuster zei tegen mij dat ik gerust eerder mocht bellen en dat het zonde is dat ik me zolang zorgen heb lopen maken terwijl het voor hun zo'n kleine moeite is om een echo te maken.!

Dus mijn advies... Bij twijfel of onzekerheid gewoon bellen!!!

Liefs @nnie

Mijn kindje bleek 2 weken   geleden gedraaid te zijn van een stuit naar een hoofdligging. Dus dat is qua   gevoel heel anders. Ik maakte me niet ongerust maar toen de gyn vroeg hoe vaak ik het kindje voelde, wist ik het niet! Ze vroeg was het meer of minder dan 10 keer. Ook dat wist ik niet. Ik wist wel dat ik het kindje elke dag voelde en me dus ook niet ongerust maakte.

Ze namen het zekere voor het onzekere en ik kreeg een CTG om een hartfilpje te maken. Alles was in orde en mijn beeb bewoog ontzetted veel. Alleen ze tellen ook die hele kleine beweeginkjes mee, die je door de dag als je bezig bent niet voelt.

Ik heb een trappelkaart meegekregen. Moet de bewegingen tellen. als ik er 10 heb moet ik aangeven hoelaat ik de 10e heb gevoeld. Meestal kan ik dat al direct om 9 uur invullen, want 's ochtends beweegt mijn beeb veel en dan verder de hele dag minder (of ik ben bezig zodat ik het niet voel) en dan 's avonds wordt ik verblijd met getrappel. Het invullen van zo een kaart heeft mij veel inzicht verschaft, misschien iets voor jullie?

groetjes
talke

Terug
Bovenaan