minder leven voelen ??

Sinds een paar dagen voel ik de kleine minder schoppen. De schopjes die ik wel voel zijn ook zachter.
De verloskundig heeft gezegd dat ik niet moet schrikken als ik de kleine een hele dag niet voel, dat hoeft met deze zwangerschapsduur nog niet. Maar natuurlijk maak ik me er dus wel druk om.
Hebben jullie dit ook, dat de kleine soms veel minder aanwezig is, en dan ineens wel aant voetballen lijkt??

gr. Peet
(23+4 wk)

hey

Hier nog iemand hoor!
ik maak me er geen zorgen om.
ik voel de kleine wel iedere dag maar de ene dag is ze gewoon heel erg druk en aanwezig, en de andere dag veel rustiger!
het ligt er ook aan wat ik allemaal gedaan heb op een dag denk ik.
als ik een drukke dag heb voel ik dr nauwelijks bewegen. maar als ik lekker tv zit te kijken dan voel ik dr veel sneller!
hoe dan ook denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken..

Liefs Jenny

Hoi Petra,

Ik was gisteren bij de vk en ze vertelde mij ook dat ik me geen zorgen moet maken als ik de kleine een dag niet voel (tot 26 weken kan dat) Ik zei ook tegen haar dat ik me dan wel zorgen zou maken, omdat de bewegingen zo vaak en zo overduidelijk zijn... mijn hele buik gaat heen en weer! Als ik dat ineens niet meer zou hebben, dan ga je je toch automatisch zorgen maken of er op zijn minst op letten!

Ik weet wel dat de kleine misschien een paar dagen anders kan liggen waardoor de bewegingen minder duidelijk zijn... en daarmee wil je jou dus ook geruststellen. Het kan zijn dat de baby nu anders ligt waardoor hij/zij tegen de placenta schopt i.p.v. tegen de buikwand. Je schrijft dat je de kleine wel voelt, maar gewoon minder duidelijk. Dit kan natuurlijk wel de verklaring zijn.
Maar ja... zoals iedereen zegt: als je twijfelt, bel dan je vk!

Groetjes, Michele (22+4 van de 3e)

Hai meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Vandaag is de kleine weer volop aanwezig. Maar idd dat verhaal over het anders liggen van de kleine waardoor ze tegen de placenta schopt is wel aannemelijk. Had ik nog niet aan gedacht.

gr. Peet

Gelukkig heb je nu je kleine weer gevoeld. Ik voel het de ene dag ook veel minder dan de andere dag. Niets om je zorgen over te maken.

Groetjes,
Nelly (22w1d)

Terug
Bovenaan