minder leven voelen

A

Anoniem

Guest
ik ben vandaag 31 weken zwanger, maar voor mijn gevoel beweegt de kleine nauwelijks vanaf gistere avond.
hebben meerderen hier last van
en wat zal ik ermee moeten doen?

Ik voel ook niet elke dag hetzelfde. Als ik druk ben voel ik de baby ook veel minder.
Misschien heeft je kleine ook weer minder bewegingsruimte waardoor je minder beweging voelt.
Als je onzeker bent kun je toch altijd de verloskundige bellen. Ze kan je misschien telefonisch geruststellen en anders kan ze misschien even langskomen om het hartje te beluisteren. Tot maandag wachten duurt nog lang... even bellen kan altijd!!

Hopelijk kun je toch een gerust weekend tegemoet zien.

Liefs Cathelijne

Ik heb ook van die dagen dat ik minder leven voel en dat de onzekerheid toeslaat.
Inderdaad, vooral als ik het wat drukker heb gehad is het soms even stilletjes in mijn buik. Vaak als ik dan even lig voel ik toch een flauw trapje, maar genoeg om me weer gerust te stellen. als je blijft twijfelen inderdaad gewoon even bellen hoor, daar zijn onze vk's ook voor!
Groetjes Soela

Hoi hoi,

Indien je je onzeker voelt, gewoon bellen. Ik ben ook zo iemand die denkt, ach zal wel aan mij liggen!
Maar het blijft toch malen. Gewoon bellen. Ik heb het in mijn eerste zwangerschap gehad rond de 28 weken, was niets aan de hand. Ook deze keer had ik het rond dit aantal weken, en wederom gebeld, het bleek dat ze dusdanig lagen dat ik ze inderdaad minder kon voelen.
Stress is niet goed voor jou en zeker niet voor de kleine!

Heel veel succes!!!
Groetjes Bertine

Hoi

Ik was eergisteren ook zo aan het twijfelen.
Ik heb de kindjes overdag niet gevoeld, maar toen ik s'avonds op de bank zat/lag begonnen ze toch wel te bewegen.
Ik merk wel dat ik ze soms aan de buitenkant voel maar van binnen niet zeg maar.
Misschien begin je ook al wel gewend te raken aan de bewegingen aan de binnenkant van je buik. Tenminste dit idee heb ik bij mezelf wel.

Maar als je het niet vertrouwd en je word heel onzeker zou ik toch de verloskundige bellen.Een gesteste moeder in spè is ook niet goed toch?

Veel succes meid!

Liefs plodder.

Hoi hoi,

Ik voel alle dagen enorm veel leven.
Als ik dan eens een moment niks voel, dan ben ik ook al ongerust, dus ik kan me voorstellen dat je je ongerust gaat maken.

Nu, ik zou ook heel snel mijn gynaecoloog bellen.
Maar, gisteren was ik bij mijn buurvrouw, ook net terug zwanger van haar tweede en ze vertelde me dat ze een toestel had gezien waarmee je de harttonen van je kleintje kan horen. Lijkt me zeker interessant wanneer je je ongerust voelt.
Als je bang bent dat er iets verkeerd is, kan je nog eens horen naar de hartslag van je kleintje en dat stelt dan weer wat gerust.
Mijn buurvrouw en ik gaan het toestel maandag halen, ik houd jullie zeker op de hoogte!

Liefs,
van ons...

Ik heb er aan het begin van mijn zwangerschap ook een gekocht... een angel sound van de kijkshop.
Het is inderdaad wel fijn om af en toe even te luisteren naar je kleine.
Bij navraag bij de verloskundige bleek echter dat nog niet duidelijk is of het schadelijk is voor je baby. Je stuurt namelijk toch de hele tijd golven je lichaam in. Dus als je er een aanschaft, niet te veel gebruiken!!

iedereen bedankt voor jullie advies en geruststellingen.
gelukkig kan ik zeggen dat de kleine de schade vandaag weer heeft ingehaald en weer lekker aanwezig is.
ik hou het wel even in de gaten, want mocht het vaker gebeuren, dan bel ik wel de verloskundige even.
zo'n angelsound heb ik ook, maar ik heb hem net vorige week aan mijn vriendin gegeven, want die was ook net 13 weken zwanger en ik had het idee dat zij hem beter kon gebruiken dan mij.
ik vind de angelsound wel een aanrader. het heeft regelmatig onrust bij mij weggenomen.
vooral in de periode dat je kleine nog niet elke dag voeld.

zo zie je maar weer. maar ik ben blij en ga verder met de laatste 9 weekjes die nog komen gaan.
iedereen heel veel succes verder met de zwangerschap

Terug
Bovenaan