minder longinhoud? Wie herkent mijn verhaal?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben nu 26 wkn zwanger.
De laatste 3 wkn heb ik het idee dat ik minder long inhoud heb...
Niet dat ik niet genoeg lucht binnen krijg, maar moet wel dieper ademen..
Soort van gevoel dat er een band om mijn ribben zit, dat ik extra moeite moet doen om dieper te ademen.

Komt dit door de zwangerschap? Mijn buik is al behoorlijk, en drukt ook... misschien dat het daar aan ligt?

Iemand die dit herkent... ? of er meer van weet?

Liefsss...

Hoi,

ik herken je probleem. Bij beide zwangerschappen had ik in het laatste trimester het idee dat ik minder lucht naar binnen kon krijgen.

Dat komt omdat je baarmoeder steeds groter wordt en plaats zoekt. Dan worden je longen gewoon een beetje weg gedrukt. Ik ging meestal zitten met een kussen in mijn rug. Dat scheelt al. En af en toe maakte ik mijn rug lang waardoor ik het idee had dat er tijdelijk wat meer lucht naar binnen kwam.

Na de bevalling was dat gelukkig over.

Groetjes...

HERKENBAAR

Alleen helaas hoort er gewoon bij.
De kleine komt hoger richting je ribbenboog en dat voel je wel degelijk. Ook misschien met eten en idd ook met je ademhaling.

Goed op blijven letten op je ademhaling!!!

Hoi hoi,

bij mij had het er ook mee te maken dat ik magnesiumtekort kwam en licht bloedarmoede...ik moest gewoon bij de apotheek magnesiumpillen halen en het ging echt een stuk beter!!!

Maarre vraag dit eerst even na bij je vk...ik heb dit ook in overleg met mijn gyne gedaan...

Maar goed, het is ook zo dat je groeiende baarmoeder alles in de verdrukking duwt...hihi

Groetjes Valerie

Hoi Nens,
Ik wil je niet bang maken, en ik denk ok dat je baarmoeder gewoon tegen je middenrif aan drukt. Maar wat jij beschrijft dat je een band om je ribben hebt....Ik zou er even met de vk over bellen. Er wordt altijd gezegd als je een bandgevoel hebt, contact opnemen!!
laat je nog even weten hoe je je verder voelt?
Patricia
40+4

Hoi,

Na dit gelezen te hebben heb ik toch maar even gebeld met mijn verloskundige, zij zegt dat het gewoon de baarmoeder is die naar boven groeit.
Omdat ik geen sterretjes zie, en geen hoofdpijn heb, denkt ze niet aan te hoge bloeddruk.

Als het erger word moet ik gelijk bellen, om een afspraak te maken.
Maar ze zegt dat het er gewoon bij hoort.

Dusch...
Hopelijk word het minder, of blijft het zo... :)

Liefss.. Nens

Nou, ik ben blij dat je gebeld hebt en dat er niets aan de hand is!!
Patricia

Terug
Bovenaan