minder mee bezig

A

Anoniem

Guest
Hallo  lady's

Ik ben nu 6 weken en 5 dagen zwanger van de 2e.Ik heb al een dochter van 4 jaar.Nu merk ik aan me zelf dat ik minder bezig ben met m'n zwangerschap dan de eerste.
Hebben jullie dat ook.Ik ben wel gelukkig dat ik weer zwanger ben,maar komt het dat het de 2e is.
Als ik ga winkelen met m'n dochter en naar de kleertjes kijk wil me dochter gelijk dat ik ze koop maar ik heb dat gevoel nog niet om het dan ook mee te nemen.
Wie heeft dit ook.

gr   evelien

Hoi,

Heel herkenbaar hoor. Ik ben nu zwanger van de derde en het wordt iedere zwangerschap wat minder vind ik. Je hebt gewoon zoveel afleiding. Ik moet er echt aan denken dat ik ook voor dit kindje een 9 maandendagboek bijhoudt enz.

Ook vind ik dat je steeds later bent met dingen regelen. Bij een eerste is alles nieuw en ben je zo enthousiast met alles regelen dat je met 28 weken vaak al helemaal klaar bent.

Ik ben nu 33 weken en heb pas vorige week het kaartje uitgezocht. Ook de naam waren we veel later mee (wordt ook wel steeds moeilijker want je wilt dat het nu bij 2 namen past).

Doordat wij niet willen weten wat het wordt ben ik ook helemaal niet bezig met dingen kopen (neutrale dingen zijn ook steeds moeilijker te krijgen valt me op).

Geniet van je zwangerschap!

Syl
33+1

Eijs schreef:
Ook vind ik dat je steeds later bent met dingen regelen. Bij een eerste is alles nieuw en ben je zo enthousiast met alles regelen dat je met 28 weken vaak al helemaal klaar bent.

Moet hier even wat op zeggen want dat is niet helemaal waar :)
Ik was bevallen en lag nog in het ziekenhuis dat de kinderkamer nog neergezet moest worden en de box beneden. En zo waren er nog een aantal dingen... Misschien was ik lui/lax.....

Verder kan ik niet over dit onderwerp meepraten want ben net bevallen van de 1e...

Groetjes,

Frieda

Hoi,

Ik ben nu 20 weken zwanger van de vierde (jawel) en ik deel jullie mening ook.

Het babykamertje ben ik net aan begonnen en bij de anderen was het allang al af.

Daarom heb ik ook het gevoel dat ik op moet schieten haha.

Maar ik probeer er wel bewust mee bezig te zijn.

Bij iedere zwangerschap doe ik weer iets anders bijzonders, zodat ik er
iedere keer bewust van ben dat het zo lekker opschiet (op goeie dagen
haha).

Deze keer heb ik op internet een zwangerschapskalender gekocht waar
iedere dag staat wat er in je lijf en bij de baby verandert. Leuk om op
te kijken!

En ik hou toch weer een zwangerschapsdagboek bij. Af en toe een paar dagen terugschrijven maar verder hou ik het aardig bij.

Verder gewoon heel druk met de andere kids.

Groetjes,

Vanessa, 20 wk van de vierde

Hallo,

Ik heb het ook. Ik heb een dochtertje van 20 maanden en ben nu 13 weken zwanger. Bij mijn dochter was ik gedurende de hele zwangerschap in jubelstemming. Ik las alle boeken en tijdschriften over zwangerschap, bevallen, borstvoeding en babies die ik kon vinden, elke week (dag) was ik op de hoogte van de ontwikkeling van onze spruit...

En   nu???

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik naast het feit dat ik al een dochtertje heb rondwandelen, ook nog eens de ziekte van pfeiffer met me meesjouw en dat helpt natuurlijk niet, maar als ik niet elke dag even tegen mezelf moet zeggen: je bent in verwachting, er komt een kleintje aan, dan zou ik zo (soms van ellende) 's avonds een borrel of een wijntje nemen. Het zit niet in mijn systeem nog. En dat terwijl ik, mede door de pfeiffer, genoeg hormonale klachten heb gehad de afgelopen weken. Mijn banden beginnen al weer losser te zitten (vorige keer bekkeninstabiliteit gehad) en ik geef elke dag wel een keer over, en nog ben ik nauwelijks bezig met het leven in mijn buik...

En als ik er dan over nadenk, dan voel ik mij schuldig naar puk2! Alsof ik hem/haar tekort doe door er niet mee bezig te zijn...

Herkennen jullie dat?

Groetjes,

Marjoke

Terug
Bovenaan