minder melk aanmaken..

Hallo,
Op dit moment geef ik borstvoeding. Nu merk ik dat ik veel te veel voeding heb; mn zoon verslikt zich regelmatig en mn borsten worden niet leeg. Hij heeft tegenwoordig al met 1 borst genoeg waarna ik met mn andere verga van de pijn. ik sta al regelmatig met koude doeken om het aanmaken van de melk te remmen en met warme doeken om de 'harde borst' wat soepeler te maken. Heeft iemand tips hoe ik ervoor kan zorgen dat ik minder aanmaak??
 
hallo
ik had door een vroegtijdige inzet van de bevalling( op 5.5 maand) al heel snel heel veel melk.
ik heb het zo gedaan: stel dat je zoontje om de drie uur moet eten ( bij mij was dat zo), dan gaf ik hem de borst, beide kanten een deel, altijd de twee kanten aanbieden, anders stopt de melk volledig, daarna de rest afkolven en invriezen. dan deed ik een borstband aan, in de apotheek te krijgen voor borstoperaties, die hield ik 1.5 uur aan. daanr deed ik hem los om de melk te laten komen voor de volgende voeding. de eerste 1.5 uur werd er dan bijna geen melk aangemaakt en daarna weer wel. al snel hebben je borsten door dat er teveel is en gaan ze minderen. maar ik zou echt kolven wat teveel is, het moet eruit. anders krijg je ontstekingen en moet je stoppen met de melk. maar als je alleen kolft en niet afbindt, ga je je borsten laten geloven dat er meer nodig is.

ik wens je reg veel succes en ik hoop dat je er een beetje aanuit kan.
je mag me altijd mailen met vragen of om te laten weten of het lukte...
tinnecastermans@hotmail.com
groetjes
 
Mijn zoon (6weken) drinkt ook altijd uit 1 borst. Af en toe kolf ik het teveel af, maar dan niet meer dan zo;n 30-50 ml. Ik geef per dag 2 flessen (om 12 uur en om 19 uur)en op het cb zeiden ze dat de borsten dan vanzelf minder gaan aanmaken.
 
Terug
Bovenaan