minder slapen overdag ?

Mijn zoontje van 10 weken slaapt de laatste week overdag veel minder dat dat hij gedaan heeft. Normaal gesproken sliep hij tussen de voedingen soms wel 2 tot 2 1/2 uur. Sinds kort slaapt hij hooguit 45 min tot 1 uur tussen de voedingen. Ik weet dat het slapen overdag wel steeds minder wordt, maar is dit genoeg ? 's Avonds slaapt hij wel goed van 19.30 tot 22.30 uur en daarna weer van 23.00 uur tot ca. 6.00/6.30. Verder ziet zijn schema er als volgt uit:

6.00/6.30 :                  fles 150cc
6.30 - 8.00:                slapen in eigen bed
8.00 - 9.30:                spelen en somseven slapen in ons bed
9.30 - 10.00:            badderen
10.00:                              fles 150 cc
10.30 - 11.30:        spelen op schoot/in box (of naar buiten)
11.30 - 12.30:        slapen in eigen bed (of naar buiten)
12.30 - 13.00:        spelen op schoot/in box
13.00:                              fles 150 cc
13.30 - 14.30:        slapen in eigen bed (of naar buiten)
14.30 - 16.00:        spelen op schoot/in box (of naar buiten)
16.00:                                fles 150 cc
16.30 - 18.30:        spelen/in wippertje/naar buiten
18.30:                                pyama aan
19.00:                                fles 150 cc
19.30 - 22.30:          slapen in eigen bed
22.30:                                fles 150 of 180 cc
23.00 - 6.00:            slapen in eigen bed

Is dit schema een beetje normaal ? of hebben jullie andere tips/adviezen ? Ik hoor het graag ! alvast bedankt !

Groetjes Agnita (mv Jesper 10 wkn)
 
Hai.,  Amke heeft ook nooit veelgeslapen. Maar zolang je zoontje goed te pas is is er toch niets aan de hand? Je kunt ze ook niet dwingen, wel dan? Groetjes
 

Hallo,

Ons zoontje van nu inmiddels ruim 3 maanden heeft dit ook gehad.
Wij hebben de flesvoeding toen verhoogd en sindsdien slaapt hij overdag ook weer wat langer. Sochtends na het badje 2,5 uur, smiddags inderdaad wat minder 1 a 2 uurtjes (dit komt omdat hij denk ik al weer wat ouder is)
Verder heb ik een beetje het beleid van : wanneer hij aangeeft dat hij honger heeft (ook al is dat al na 2,5 uur) krijgt hij gewoon eten. Op een halfvolle maag kun je ook niet lekker slapen! Sinds 5 weken krijgt hij kv voeding.
Voordeel hiervan is ook dat hij gedurende de dag lekker verzadigd is en de hele nacht doorslaapt van 20.00-7.00 uur. We voegen aan de laatste fles 1 schep rijstebloem en meneer is heerlijk verzadigd van de hele dag en de laatste fles!

Misschien een tip voor jou.

Sterkte!

Mariska
 
Hoi Agnita,

Volgens mij is het wel genoeg hoor. Het is zelfs nog meer dan die van mij sliep rond die leeftijd. Als hij verder niet de hele dag huilt en wel gezellig is, is het prima hoor.
Groetjes,
Machteld
 
Hoi, Jari is nu een half jaar en hij is van zijn geboorte af aan overdags heel veel wakker en ligt hij dus ook niet veel in bed. Nu kreeg ik daar best veel commentaar op (vooral van de schoonfamilie), want de kindjes van mijn schoonzus sliepen wel de hele dag.
In het begin heb ik me er best druk over gemaakt dat hij zo weinig sliep, maar Jari is een heel tevreden, blij kindje, hij eet goed, groeit goed en slaapt al sinds hij twee weken was 's nachts door, dus nu heb ik zoiets van: als je niet wilt slapen, dan niet. Als hij echt moe is, valt hij wel in slaap en zo niet, dan niet......
Groetjes Helene
 
Terug
Bovenaan