Minder spugen met kunstvoeding?

<p>Mijn dochter is 6 weken oud en spuugt erg veel. Haar gewicht stijgt goed dus daar maak ik me geen zorgen over. Wel ben ik er helemaal klaar mee om elke keer onder gespuugd te worden. Op het moment geef ik nog borstvoeding. Nu vraag ik me af of er mensen zijn die weten of baby's die kunstvoeding krijgen minder spugen. Omdat je dan speciale voeding tegen spugen kunt kopen. Of is dit gewoon een verkoop truck.</p>

Over het algemeen is borstvoeding beter verteerbaar dan kunstvoeding dus ik denk niet dat het helpen.  Je hebt inderdaad speciaal spul wat je door de voeding kan doen,  daar wordt het dikker van waardoor het minder snel naar boven komt.  Dit kan je ook gebruiken met borstvoeding dan maak je er een papje van en geef je voor de voeding.  Doe dit alleen nooit zonder advies van een deskundige.  Ik vrees echter dat veel grote slabbetjes kopen en die om laten het beste advies is. En na de voeding je kindje lang rechtop houden.

Hoi, hoe ziet haar drinkschema eruit en geef je bv uit de fles of borst?
wellicht kun je info inwinnen bij een lactatiekundige, die weet hier vast wel raad mee. 

Ik goed op verzoek maar meestal ziet het schema er ongeveer zo uit.
7.00/8.00
10.00
13.00
17.00
20.00
22.30
En in de nacht nog 1 keer.
Ik geef voeding direct uit de borst. Lang rechtop houden werkt ook niet want als ze rechtop gehouden wordt spuugt ze net zoveel als wanneer ze ligt.

Hej meiden,
dit klinkt heel herkenbaar! Mijn jongste dochter had ook erg veel last van spugen, 8 tot 10 keer per dag omkleden was heel normaal. Super geïrriteerd huidje, bedje aan het hoofdeind iets ophogen met boeken oid eronder werkt vaak al iets. Ze kwam uiteraard keurig aan in gewicht ook ik gaf de borst. We zijn toen gestart met Johannes broodpitmeel, leek even te werken maar al gauw terug in het vele spugen.. uiteindelijk met 9weken toch naar de huisarts gegaan. We werden gelijk doorverwezen naar de kinderarts. Reflux,, uiteindelijk speciale kunstmelk, maagzuurremmers en nog wat medicatie om het maagje rustig te houden.. 2 werelden van verschil!! Gaf af en toe nog een mondje terug maar geen hele voeding meer! Na mate ze vaste voeding ging eten nergens geen last meer can gehad! 
Dus Meis.. als ze zo veel spuugt trek aan de bel! Ga na je huisarts en niet het cb daar werd ik met nutteloze adviezen gebombardeerd.. Suc6 met de kleine xx

Moeilijk om in te schatten hoeveel eruit komt. Voor mijn gevoel blijft er niet veel over in haar maag maar misschien valt dat best mee. Het komt er inderdaad vaak met een boogje uit soms tot wel ongeveer 30 cm ver.
Vind het vooral zo zielig voor haar. Ziet aan haar gezicht vaak al als het eraan gaat komen. Omdat ze er zoveel last van heeft.

Mijn zoontje spuugde ook veel, totdat ik van de huisarts te horen kreeg dat ik het eens moest proberen met johannesbroodpitmeel. Ik gaf toen al kunstvoeding, en sinds ik dat toevoegde aan de voeding ging het meteen goed. Het ligt wat zwaarder op de maag waardoor het makkelijker binnen bleef.
Hier was het een grote uitkomst, maar ik zou het wel in overleg met het Cb doen.

Terug
Bovenaan