Minder ver op echo, maar...

4 dagen geleden hadden wij de eerste echo van ons derde kindje, het is alleen allemaal iets anders gelopen dan verwacht...

Ik verwachtte 7-8 wkn zwanger te zijn, maar volgens de inwendige echo kwam de meting uit op 5 weken. Er was wel duidelijk "embryonaal weefsel te zien". Het gekke was dat de echoscopiste in eerste instantie 2 "openingen" zag, ik denk dat ze daarmee zwangerschapsringen bedoelde? Maar ze is er maar op 1 ingezoomd en gaan meten.

Zij gaf aan dat ze verwachtte dat het een miskraam zou worden, toen ik nog vroeg wat de andere "opening" dan geweest kom zijn, ging ze daar niet op in.

Ik werd naar huis gestuurd met adviezen voor bij een miskraam en mag een week later terugkomen om te kijken of er groei is.

Toen heb ik in overleg met huisarts bloed laten prikken, hcg >6000, een prima aantal voor 5-6 weken.

Al met al zou het dus kunnen betekenen dat ik of pas 5 weken zwanger ben, maar dan kan ik de eerste licht positieve test op 5 november niet verklaren. Hoewel het idee van een tweeling ook door mijn hoofd blijft spelen, zeker omdat ik daar al een vaag voorgevoel over had...

Ook kan het natuurlijk een miskraam zijn, ik heb alleen nooit bloedverlie gehad en voel me zo zwanger... dus dat is moeilijk voor te stellen al weet ik dat het kan.

Op internet vind je soortgelijke verhalen die beide kanten op zijn gegaan, ik wilde eigenlijk vooral even van me afschrijven en mocht iemand een soortgelijk iets hebben meegemaakt ben ik erg benieuwd!
 
Beste Alex, wat naar voor jullie. Je kijkt toch uit naar het moment van de 1e echo en dan krijg je te maken met zo'n teleurstelling.

Begin juli hadden wij zo'n echo van onze 1e zwangerschap. Ik dacht toen ook 8 weken te zijn, echter zag ze alleen een ring. Een week later terug (intussen had ik alle forums wel gelezen) en toen was er nauwelijks iets veranderd. Waarschijnlijk was de groei bij 5 1/2 week gestopt. Ik had ook geen last van bloedverlies. Heb mijn hcg niet laten prikken. Uiteindelijk bij 11 weken gecuretteerd en tot die tijd viel het bloedverlies ook heel erg mee.

Ik ben nu bijna 7 weken zwanger en zodra ik steekjes in mijn onderbuik voel, denk ik meteen het ergste. Maar helaas zal ik de 1e echo moeten afwachten, waar ik met een dubbel gevoel naartoe ga.

Gelukkig lees je ook andere verhalen dat het wel goed afloopt. Wat zegt je eigen gevoel als je daar heel eerlijk naar luistert? Ik had diep van binnen het gevoel dat het niet goed was, maar verdrong dat.

Ik vind jouw verloskundige wel raar reageren. Je hebt toch recht op een duidelijk antwoord? Heb je de volgende keer dezelfde of zijn er meer?

Sterkte de komende week en hopelijk loopt het goed af.
 
Dank voor je reactie Sanne!

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat spannend nu, kan me je onzekerheid goed voorstellen, hoop dat je gauw een goeie echo zilt hebnen!

ik denk dat dat mijn grootste probleem is, mijn gevoel zegt me dat er niks aan de hand is, dat het er mogelijk toch 2 zijn, maarja of dat nou een goede raadgever is...

ik heb nog geen verloskundige gesproken, alleen de echoscopiste en dat is de volgende keer een andere...>
 
Ik hoop het voor je. Mijn verloskundige doet zelf de echo's. Gelukkig dat je de volgende keer een andere hebt. Wanneer heb je de volgende afspraak staan?

Heel veel succes en wil je het laten weten? Ben benieuwd hoe het afloopt. Ik duim voor je!
 
Ik heb met (5) weken een echo gehad.

Hierop was een lege vruchtzakje te zien. nieuwe afspraak gemaakt met 8 weken en toen was er niet veel meer te zien. werDen naar huis gestuurd met het feit dat vrucht 2.5 week geleden was gestopt met groeien. En dus een miskraam aan zat te komen. er was geen gesprek te voeren met verloskundige .

Wij twijfelend erg omdat het onduidelijk wanneer mijn laatste menstruatie was geweest. mijn laatste moest volgens haar een innesteling zijn geweest. Maar ik denk persoonlijk gewoon een menstruatie. En dat zou betekenen dat ik dus 3 weken korter zwanger ben dan gedacht

Voor een second opinion naar een gynaecoloog geweest.  deze heeft door verschillende metingen vast gesteld dat ik waarschijnlijk inderdaad korter zwanger ben. dus heel pril .

Omdat nog pril was nog erg onzeker allemaal. maar volgende week terug. als alles dan goed is ben ik 8 weken zwanger. .

Dus het kan zeker zo zijn...



Ik wordt in ieder geval niet gelooft door verloskundige
 
Terug
Bovenaan