minder vrije tijd, start peuterschool

hoi allemaal,

het valt mij op dat onder het kopje vrije tijd nog de meeste reacties binnen komen. vandaar mijn vraag hier:

lucas mag 15 augustus voor het eerst naar de peuterspeelschool.

maar wat geef je je kind dan mee. hij mag voortaan op dinsdag ochtend en donderdag middag naar het schooltje.

hij is nog niet helemaal zindelijk dus luiers lijkt me wijs, maar hoe zit het met poetsdoekjes, drinken, tussendoortje, enz. ik heb geen flauw idee. ik heb ook geen huisbrief mee gekregen (in de brief dat hij mocht komen stond: bijgeleverd is een huisbrief, en die zat er dus niet bij).

dus wie helpt mij?? wat geef je je kind mee naar de peuterspeelschool????

groetjes monique.

 
Hoi,

Koop voor je kind een leuk rugtasje. Daarin doe je dan 2 luiers, een klein pakje billedoekjes, een leuke beker met melk/sap/limonadesiroop en een leuk broodtrommeltje waar je een liga, appel in partjes, banaan, worteltjes, broodje  in doet.
Gelijk de eerste keer vragen wat daar de gang van zaken is. Onze zoon zit sinds eind augustus vorig jaar op de peuterspeelzaal. Hij hoeft alleen luiers mee te nemen. De rest (melk/roosvicee, appel en een koekje) krijgt hij daar. Billendoekjes hebben ze ook zelf. (wist ik eerst ook niet hoor!)
Maar ik heb een periode op een peuterspeelzaal gewerkt, en daar moesten de kinderen alles (zoals ik al opnoemde) zelf meenemen in een tasje. Het is dus per peuterspeelzaal verschillend.
1 Tip: zet overal de naam van je kind op. (ook in de jas)  En stop een briefje in zijn tas waarop de telefoonnummers staan waarop je te bereiken bent.

Groetjes, Cathy

 
hoi cathy,

dnk je wel voor je reactie!
ja, ik kan beter alles meegeven. beter te veel dan te weinig. en ik zal de eerste keer dat hij daar komt vragen wat gebruikelijk is om mee te geven.

bij de uitnodigning van de school dat lucas mag komen hoort normaal een brief te zitten met huisregels en andere informatie over de peuterschool. maar die zat bij mij niet in de brief. erg handig!! en het was daarna vakantie, dus niemand meer kunnen bereiken. en normaal hebben ze een proefochtendje, maar omdat lucas direct na de vakantie terecht kan is die ook vervallen.

ach, ja. het komt allemaal goed. ik zorg de eerste keer gewoon voor een leuke goed gevulde tas. met naam en adres stickers (goeie tip!!)

groetjes monique.
 
Terug
Bovenaan