Minder werken en ziektewet

<p>Hoihoi,</p><p>Ik heb een vraagje over deels de ziektewet in gaan.</p><p>Ik werk in het magazijn (hele dag door staand en veel loop werk, tillen (ik til overigens niet meer hoor) ect. Ik werk nu 3 dagen van 8-15 (ivp 5 dagen 8-17).  Ik merk dat het mij nu allemaal teveel word, ik ben nu ruim 24 weken zwanger en meestal na 13u dan kan ik gewoon niet meer staan, mijn rug en voeten doen zo zeer. Ik werk trouwens niet vast in dienst, ik werk al bijna 1.5jaar via het uitzendbureau. </p><p>Ik vroeg mij af hoe het zit als ik nu tot 13u ga werken en ik ga deels de ziektewet in.  Krijg ik dan ook gewoon salaris voor de uren die ik in de ziektewet zit? </p>

Ja zeker.. in de zwangerschap krijgt je baas 100% dus jij ook! Zou eerst zelf ook voor 50% de ziektewet in gaan, maar vanwege complicaties moest ik 100% 

Ja zeker.. in de zwangerschap krijgt je baas 100% dus jij ook! Zou eerst zelf ook voor 50% de ziektewet in gaan, maar vanwege complicaties moest ik 100% 

Ik zou dit even goed navragen. Omdat je zwangerschapsuitkering ook wordt berekend aan de hand van je laatste gewerkte weken. 

Ik werkte ook meer uren dan er op me uitzendcontract stond.... 32 uur en op me contract stond 16 uur.... kreeg ook alleen ziektewet over die 16 uur.

Je zwangerschapsuitkering wordt berekend aan de hand van óf wat er in je contract staat óf wat je het afgelopen jaar gemiddeld gewerkt hebt. Dus niet over de laatste paar weken. Als je in de ziektewet gaat, kun je volledig of deels in de ziektewet gaan. Het UWV vult dan aan wat je anders zou missen aan inkomen, ook weer berekend aan de hand van het gemiddelde van afgelopen jaar ;)

Terug
Bovenaan